Postbiotikų nauda, ​​populiariausi šaltiniai ir šalutinis poveikis

Postbiotikai - daktaras Axas

Nors per pastarąjį dešimtmetį žinių apie probiotikų naudą padaugėjo, daugelis žmonių vis dar nėra tikri, kaip veikia prebiotikai ir postbiotikai. Probiotikai yra „gerosios“ (arba „draugiškos“) bakterijos, kolonizuojančios virškinimo sistemą ir palaikančios daugelį imuninės sistemos funkcijų.

Prebiotikai iš esmės maitina probiotikus, padėdamas jiems išgyventi ir daugintis per fermentacijos procesą. Kas yra postbiotikai? Postbiotikai gaminami kaip šalutinis produktas iš fermentacijos proceso, kurį vykdo probiotikai. Pavyzdžiui, organinės rūgštys, bakteriocinai, anglies medžiagos ir fermentai.

2014 m. Ataskaita, paskelbta Gastroenterologijos žurnalas teigia: (1)

Probiotikai yra žarnyno mikrobiotoje esantys gyvi nepatogeniniai mikroorganizmai, kurie suteikia naudos šeimininkui jo sveikatai. Kai kuriuos iš šių teigiamų efektų lemia išskirti probiotikų daromi veiksniai, kurie neseniai buvo nustatyti kaip postbiotiniai mediatoriai.

Tyrėjai dabar mano, kad tam tikriems žmonėms, kenčiantiems nuo uždegiminių būklių, postbiotikų vartojimas gali būti protinga alternatyva naudoti visas bakterijas (probiotikų pavidalu). Dėl jų sugebėjimo sumažinti uždegimą ir padėti išlaikyti storosios žarnos ir žarnyno homeostazę, postbiotikai gali būti kita papildų, naudojamų geresnei žarnyno sveikatai, banga.

Kas yra postbiotikai?

Postbiotikai yra probiotinių bakterijų fermentacijos šalutiniai produktai. (2) Kai probiotikai maitinasi tam tikrų rūšių pluošto molekulėmis, kad galėtų klestėti, jie palieka „atliekas“, kurios bendrai vadinamos postbiotikais. (3) Todėl mikrobiota natūraliai išskiria postbiotikus, kurie savo ruožtu padeda reguliuoti mikrobiomo sudėtį.

Buvimas atliekomis gali pasirodyti ne per įspūdingai, tačiau daugiau tyrimų rodo, kad postbiotikai gali atlikti svarbų vaidmenį žarnyno sveikatai. Remiantis Milano universitetu susietos organizacijos „Postbiotica“ tinklalapio duomenimis, „Dauguma bakterijų imunomoduliacinės veiklos yra susijusios su jų metabolitais“. (4) Su postbiotikais susijusi nauda apima gydymą:

  • Uždegiminės būklės, įskaitant dirgliosios žarnos ligą (IBD) arba dirgliosios žarnos sindromą (IBS)
  • Šalutinis poveikis dėl nutukimo
  • Alerginės reakcijos, tokios kaip dermatitas ar konjunktyvitas
  • Su žarnynu susijusios problemos, tokios kaip nesandarus žarnos sindromas, disbiozė ar plonosios žarnos bakterijų peraugimas (SIBO)
  • Sąnarių skausmas dėl uždegimo
  • Diabetas ir prediabetas
  • Akių problemos, įskaitant alerginį konjunktyvitą
  • Šalutinis poveikis dėl aplinkos dirgiklių poveikio
  • Odos problemos, įskaitant spuogus ar egzemą
  • Veterinarinė paskirtis

Nors vis dar reikia daugiau sužinoti apie tai, kaip tiksliai postbiotikai prisideda prie homeostazės, atrodo, kad jie padeda reguliuoti mikrobiotą vykdydami antipatogeninę veiklą ir palaikydami naudingų bakterijų augimą. Atrodo, kad jie padeda imuninei sistemai prisitaikyti prie žarnyno bakterijų pokyčių, turėdami reguliavimo poveikį.

„Probiotica“ tyrėjai paaiškina, kad palyginti su probiotikų vartojimu, vartojant postbiotikus gali būti tam tikrų pranašumų. Tai apima tai, kad juose nėra jokių kenksmingų bakterijų komponentų, jie laikomi labai saugiais, jiems nereikia bakterijų augimo ar kolonizacijos šeimininke (asmenyje, kuris vartoja produktą), jie gali būti naudojami mažesnės koncentracijos ir jose gali būti didesnis aktyviųjų komponentų kiekis.

Postbiotikų pavyzdžiai:

  • trumpos grandinės riebalų rūgštys, tokios kaip acetatas, butiratas ir propionatas. Jie gaminami fermentuojant nesuvirškintus angliavandenius žarnyne. Šios riebalų rūgštys yra pagrindinis storosios žarnos energijos šaltinis ir vaidina svarbų vaidmenį žarnyno augime ir diferenciacijoje. Jie veikia daugelį medžiagų apykaitos procesų.
  • lipopolisacharidai, įskaitant polisacharidą A ir egzopolisacharidą
  • muramilo dipeptidas
  • indolis, gautas iš triptofano
  • teichoinė rūgštis
  • laktocepinas
  • p40 molekulė

Prebiotikai, probiotikai ir postbiotikai

Kūne gyvena trilijonai žarnyno bakterijų, kurios kartu vadinamos mikrobiomu. Kitas šios bakterijų bendruomenės pavadinimas yra mikrobiota, didelė mikroorganizmų kolekcija, kuri žmogaus organizme gyvena simbiozėje. Yra trys pagrindinės bakterijų komponentų / medžiagų kategorijos, kurios padeda išlaikyti mikrobiotą pusiausvyroje. Jie apima:

  • Prebiotikai
  • Probiotikai
  • Postbiotikai

Bakterijos, sudarančios mikrobiomą, gali perduoti uždegiminius signalus smegenims ir kitur visame kūne, pakeisti maisto virškinimą, hormonų gamybą, insulino gebėjimą sumažinti gliukozės kiekį kraujyje ir daugelį kitų funkcijų. (5)

Patogenams perėmus mikrobiomą, atsiranda disbiozė. Tai siejama su problemomis, tokiomis kaip viduriavimas, alergijos, IBS ar IBD ir daugelis kitų. Dažnai šios problemos gydomos vaistais, įskaitant priešuždegiminius ar imunomoduliuojančius. Tačiau tai gali sukelti šalutinį poveikį.

  • Prebiotikai yra tirpių skaidulų molekulių rūšys, randamos tam tikruose angliavandeniuose, ypač krakmolinguose. Jų pagrindinis vaidmuo yra puoselėti probiotikus, aprūpinant juos energija, nes probiotikai fermentacijos metu minta prebiotikais. Žmonės jų nesuvirškina, vadinasi, jie praeina per žmogaus virškinimo sistemą nesuskilę ir neįsisavinami, kol pasiekia apatinę storosios žarnos dalį.
  • Prebiotikų tipai yra oligosacharidai, arabinogalaktanai, fruktooligosacharidai ir inulinas. Geriausi prebiotikų maisto šaltiniai yra augalinis maistas, pavyzdžiui, šakniavaisiai, tam tikri neprinokę vaisiai, grūdai ir ankštiniai augalai. (6) Į savo mitybą įtraukite daugiau skaidulinių medžiagų turinčio maisto, kad padidintumėte prebiotinių junginių, tokių kaip žalias česnakas, topinambai, jicama, kiaulpienių žalumynai, žali svogūnai, žali šparagai ir neprinokę (šiek tiek žali) bananai, kiekį.
  • Probiotikai yra papildai arba maisto produktai, kuriuose yra gyvybingų mikroorganizmų, kurie keičia šeimininko mikroflorą. Pavyzdžiai: bifidobakterijos, lactobacillus ir bakteroidai. Probiotinėms bakterijoms tenka daugybė vaidmenų, tarp kurių yra žarnyno barjero funkcijos skatinimas, uždegimo reguliavimas, reaktyviųjų deguonies rūšių generavimas, apoptozės (ląstelių žūtis) reguliavimas ir pagalba hormonų ir neuromediatorių gamyboje.
  • Gyvos probiotinės bakterijos gali būti vartojamos kaip papildomos formos, įskaitant tabletes, miltelius ar skysčius. Be to, tam tikruose fermentuotuose maisto produktuose natūraliai yra probiotikų, įskaitant jogurtą, kefyrą ir kultūringas daržoves, tokias kaip rauginti kopūstai ar kimči.
  • Kai probiotikai derinami su prebiotikais, jie dažnai vadinami sinbiotikais. Šie produktai gali suteikti daugiausiai naudos dėl to, kaip prebiotikai palaiko probiotikų augimą.

Postbiotikai - daktaras Axas

Privalumai

1. Padėkite palaikyti probiotinių „gerųjų“ bakterijų augimą

Postbiotikai gaminami metabolizmo procesuose, kuriuos vykdo pieno rūgšties bakterijos. Jie gali tam tikrais būdais imituoti probiotikų veiklą, be to, padeda probiotikams klestėti. Pieno rūgšties bakterijos, kurias palaiko postbiotikai, turi daug privalumų mikrobiomoje, įskaitant padeda pašalinti sunkiuosius metalus iš organizmo ir mažina virusų bei toksinų kiekį. (7)

Vienas perspektyviausių dalykų apie postbiotikų naudojimą vietoje probiotikų yra dėl to, kad postbiotikai imituoja teigiamą ir gydomąjį probiotikų poveikį, tuo pačiu išvengiant rizikos gyvus mikroorganizmus skirti pacientams, kurie jų netoleruoja, pavyzdžiui, tiems, kuriems yra nesubrendę žarnyno barjerai arba kurių sutrikimai. imuninė gynyba.

Be to, yra keletas įrodymų, kad probiotinės bakterijos, kurios žūsta dėl karščio virškinimo trakte, gali veikti kaip postbiotikai. Atrodo, kad šie mikroorganizmai išlaiko savo struktūrą ir toliau daro teigiamą poveikį šeimininkui, pavyzdžiui, pagreitina žarnyno barjero brendimą ir gijimą. (8)

2. Sumažinkite kenksmingų patogenų buvimą

Kūne yra tiek naudingų, tiek kenksmingų bakterijų. Kai kurios natūralios medžiagos, įskaitant tam tikras vaistažoles ir augalus, pasižymi antimikrobinėmis savybėmis, leidžiančiomis sumažinti kenksmingų bakterijų kiekį ir taip padėti išvengti infekcijų ir ligų. Tyrėjai mano, kad postbiotikai gali turėti vienodų antimikrobinių gebėjimų, todėl spėjama, kad postbiotikai gali būti kita siena palaikant imuninę sistemą nuo patogenų.

Kai kurie patogenai, kuriuos postbiotikai gali sumažinti, yra listeria monocytogenes, clostridium perfringens, salmonella enterica ir escherichia coli.

3. Padėkite sumažinti uždegimines ligas ir oksidacinį stresą

Tyrimais nustatyta, kad probiotinės bakterijos, įskaitant lactobacillus casei DG (LC-DG), gamina naudingus postbiotinius šalutinius produktus, kurie kartu padeda moduliuoti uždegiminį / imuninį atsaką. (9) Studijose. postbiotikai, tokie kaip riebalų rūgštys, vadinami acetatu, butiratu ir propionatu, buvo siejami su uždegimo slopinimu, sumažėjusia reaktyviųjų deguonies rūšių susidarymu ir apoptozės reguliavimu.

Dėl jų gebėjimo sumažinti uždegimą, pavyzdžiui, po to, kai kažkas atsigavo po ligos ar infekcijos, kartu su daugeliu kitų uždegiminių ligų probiotikai ir postbiotikai gali būti naudingi gydant IBS ir IBD simptomus. Kai kurie tyrimai netgi rodo, kad tam tikrais atvejais, kai probiotikų nėra naudinga arba jie yra būtinai saugūs pacientams, turintiems uždegiminį GI audinį, „Postbiotikai gali būti saugi alternatyva gydant IBD sergančius pacientus ūminėje uždegiminėje fazėje“. (10)

4. Gali padėti sumažinti cukraus kiekį kraujyje ir išvengti diabeto

Naujausias tyrimas, atliktas Kanados McMaster universitete, parodė, kad postbiotikų vartojimas yra susijęs su nutukusių asmenų, sergančių prediabetu, cukraus kiekio kraujyje sumažėjimu. Panašu, kad postbiotikai turi priešdiabetinį poveikį, nes pagerina insulino vartojimą organizme. Tyrimai rodo, kad postbiotikų veikimo mechanizmai apima riebalų uždegimo mažinimą ir kepenų atsparumo insulinui mažinimą.

Pelėms, kurioms buvo suleistas postbiotikas, vadinamas muramilo dipeptidu, sumažėjo riebalų (riebalų) uždegimas ir sumažėjo gliukozės netoleravimas, net neprarandant jokio svorio. Remiantis tyrimo išvadomis, tam tikri postbiotikai yra laikomi „insulino sensibilizatoriais“, turinčiais įvairaus apsauginio poveikio nutukusiems ar diabetu sergantiems pacientams.

5. Gerai toleruojami turintieji slopinamas imunines sistemas (įskaitant kūdikius)

Tyrimais nustatyta, kad probiotikai veiksmingai mažina nekrotizuojantį enterokolitą (NEC) – sunkią sveikatos būklę, kuri yra viena iš pagrindinių neišnešiotų kūdikių komplikacijų ir mirties priežasčių. NEC būdingas žarnyno pažeidimas ir uždegimas. Jis išsivysto maždaug vienam iš 10 neišnešiotų naujagimių ir laikomas skubia medicinos pagalba.

Nors šiuo metu probiotikai laikomi „perspektyviausia terapija šios pražūtingos ligos horizonte“, mokslininkai dabar kreipiasi į prebiotikus ir postbiotikus kaip galimas probiotikų alternatyvas ar papildomas terapijas. Probiotinės ir postbiotinės bakterijos yra būtini virškinimo, absorbcijos, maistinių medžiagų kaupimo, vystymosi ir imuniteto kūdikiai (kaip ir suaugusiesiems). Kai kurie kūdikiai netoleruoja papildų gyvais mikroorganizmais (probiotinėmis bakterijomis), tačiau gali gerai reaguoti į prebiotikus ir postbiotikus.

Paskelbta 2014 m. Ataskaita Perinatologijos klinikos paaiškina: „Kūdikis / šeimininkas bakterijoms suteikia svetingą, temperatūroje stabilią, maistingomis medžiagomis turtingą aplinką, o mainais gauna naudos iš komensalinių bakterijų.” (12) Postbiotikai gali padėti …