Ką kiekvienas vertintojas turi žinoti apie vertikalią dietą

Yra gausybė dietų, kurių kiekviena turi savo unikalų sąrašą, ko ir ko negalima valgyti. Ir daugeliu atvejų, pripažinkime, „kas ne“ gali atrodyti daug didesnis. Dėl to aukšto lygio jėgos sportininkai gali patekti į keblumą: kaip jie teikia pirmenybę visaverčiam maistui, vis tiek valgydami tiek, kad patenkintų didelio intensyvumo treniruočių ir varžybų reikalavimus?

Stanas „Baltasis raganosis“ Efferdingas, kaip kažkas, kuris varžėsi aukščiausiu lygiu tiek jėgos kilnojimo, tiek kultūrizmo lygmenimis, puikiai žinojo šią problemą. Atsakydamas, šis „IFBB“ profesionalus kultūristas, buvęs pono „Olympia“ konkurentas ir žalias jėgos kėlimo rekordininkas sukūrė „Vertical Diet“. Tai, kas prasidėjo, kai asmeninis Efferdingo požiūris į valgymą užsidegė, leido kai kuriems geriausiems pasaulio jėgos sportininkams suvartoti didžiules kalorijas ir maistines medžiagas, kurių reikalauja jų sportas, kad padidėtų jėgos pajėgumas ir raumenų masė – neaukojant virškinimo.

Taigi ar vertikali dieta jums tinka? Kalbėjomės su pačiu Baltuoju Rhino, tad įsigilinkime ir sužinokime!

Kas yra vertikali dieta?

Kaip paaiškina Efferdingas, vertikali dieta turi du lygius: mikro ir makrokomanda.

„Tai pagal našumą pagrįstas mitybos pagrindas, kuris prasideda tvirtu biologiškai prieinamų mikroelementų pagrindu“, – aiškina jis. „Tai palaiko lengvai virškinamų makroelementų struktūrą, kurią galima specialiai pritaikyti, kad atitiktų jūsų kūno poreikius.“

Kas yra vertikali dieta

Dieta gavo savo pavadinimą dėl vertikalios struktūros, kuri panašiai atrodo kaip aukštyn kojomis apversta didžioji T. Horizontalioje modelio bazėje pirmenybė teikiama maisto produktams supakuotiems maisto produktams, tokiems kaip:

  • švieži vaisiai (Efferding pirmenybę teikia apelsinams ir spanguolėms)
  • riešutai
  • daržovės (morkos ir paprikos yra gana ryškios)
  • jogurtas
  • špinatai
  • sveiki kiaušiniai
  • žaliavos ir kaulų sultinys
  • riebi žuvis, pavyzdžiui, lašiša
  • saldžiosios bulvės

Dietos „vertikalusis“ komponentas yra pagrįstas prielaida, kad virškinimo sistemai prisitaikius ir efektyvėjant, galėsite pasiimti daugiau kitų maisto produktų, kad padidintumėte jėgą ir pagerintumėte atsigavimą. Konkrečiai, Efferdingas pirmenybę teikia baltiesiems ryžiams ir baltosioms bulvėms dėl angliavandenių, o raudonai mėsai, pavyzdžiui, bizonams, kepsniui ir avienai – dėl baltymų.

Mėgstamiausias Efferdingo valgis yra jo „monstrų košė“. Tai susideda iš maltų bizonų, baltųjų ryžių, špinatų ir pipirų, virtų kaulų sultinyje. „Jis skanus, lengvai virškinamas ir puikiai jaučiasi ant skrandžio“, – sako jis.

Čia svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad parduotuvėje supakuota, supakuota jautiena ar bizonas yra ne tas pats, kas visas kepsnys vertikalios dietos metu. Efferdingas sako, kad nesmulkintų mėsos gabalų vartojimas užtikrina geresnę kalorijų kokybę – mėsainių mėsa dažnai gaminama iš likučių – ir suteikia daugiau vitaminų, mineralų ir riebalų nei perdirbta malta mėsa. Tai reiškia, kad jei jūs galite paskirti mėsininką susmulkinti kepsnį už jus arba pats turite malūną, turėtumėte tai padaryti.

Geriausias būdas apibūdinti vertikalią dietą yra paaiškinti, kam ji buvo sukurta. Vertikali dieta buvo sukurta kaip efektyvumo dieta, skirta aukšto lygio sportininkams, kurių sportas reikalauja, kad jie imtųsi nepaprastai daug maisto. Pagalvokite apie galiūnus su dviejų dienų kėlimo grafiku, elitinius stipruolius ar „CrossFit“ sportininkus ar kultūristus, kurie padidina dydį per šešių dienų treniruotes.

Vertikali dieta

Tokiems sportininkams, kaip valgyti, yra tik viena lygties dalis. Jiems reikia maisto, kurį jie sugeba kuo daugiau suvirškinti ir pasisavinti – kitaip valgis yra tik išeikvota galimybė.

„Jūsų kūnas naudoja ne visas maistines medžiagas, kurias vartojate“, – paaiškina Efferdingas. „Kai kurie mikroelementai praeina pro šalį ir eina švaistomi dėl to, kad jūsų kūnas negali jų pasisavinti.

Kas nėra lėkštėje

Maisto virškinimas yra labai asmeniškas, ir tai, dėl ko vienas žmogus jaučiasi siaubingai, gali būti naudingas kažkam kitam. Norint išsiaiškinti, kaip jums atrodo, prireiks laiko, o Efferdingas skatina visus, besidominčius vertikalia dieta, sekti savo kūną. Kaip jis sako: „Aš nevalgau maisto, kuris man patinka, aš valgau maistą, kuris man patinka“.

Vertikalioje dietoje „maisto produktai, kurie man nepatinka“, apima angliavandenių šaltinius, kuriuose yra daug fermentuojamų oligo-, di-, monosacharidų ir poliolių, dar vadinamų FODMAP. Šie trumpos grandinės angliavandeniai yra žinomi dėl tam tikrų žmonių virškinimo sutrikimų, jų gausu ankštinėse daržovėse, ruduosiuose ryžiuose ir daugelyje kryžmažiedžių daržovių. Vertikalioje dietoje jie yra ribojami, atsižvelgiant į individualų atsaką, arba paruošiami tokiu būdu, kuris sumažina virškinimo kančias.

Nors galite pažiūrėti į šį sąrašą ir pagalvoti: „Palaukite minutę, maniau, kad tie maisto produktai yra sveiki“, supraskite, kad čia daugiausia dėmesio skiriama virškinimui. „FODMAP“ maisto produktuose yra didelis kiekis rafinozės – kompleksinio cukraus, kuris gali sukelti dujų išsiskyrimą ir pilvo pūtimą. Todėl ribojant šiuos maisto produktus šis poveikis turėtų sumažėti ir pagerėti bendras virškinimas.

Kas ne lėkštėje

Tai nereiškia, kad šie maisto produktai nėra visiškai leidžiami, tačiau „Efferding“ ragina rinktis lengvai virškinamus ir žarnyną nepabloginančius maisto produktus, tokius kaip mažai dujų turinčios daržovės, pavyzdžiui, špinatai, agurkai, paprikos ir bulvės. Be to, griežtai vengiama labai perdirbtų augalinių ir sėklinių aliejų, tokių kaip kukurūzų, medvilnės sėklų, rapsų, dygminų ir saulėgrąžų aliejaus.

Pradėkite atkreipti dėmesį į savijautą maždaug valandą po to, kai ką nors suvalgote. Jei pastebėsite, kad jūsų mėgstami maisto produktai virškinimo sistemą perkelia į nelaimės režimą, tai ženklas, kad jums patinkantys maisto produktai gali jums nepatikti. Atkreipkite dėmesį į savo virškinimą ir žarnyno sveikatą, ir jūs galite jaustis geriau be tų „komforto“ maisto produktų!

Ką daryti, jei nesu sportininkas?

Vertikaliosios dietos kritikai pabrėžia, kad padidinus tik kelių pasirinktų maisto produktų suvartojimą, gali sumažėti bendras mikroelementų kiekis. Kai kurie mitybos specialistai teigia, kad dėl didesnio kalorijų kiekio akcentavimo ir pirmenybės teikimo greitai virškinamiems angliavandeniams ir raudonai mėsai jos laikytis turėtų tik profesionalūs galiūnai ir stipruoliai.

Tačiau Efferdingas pabrėžia, kad tikroji šios dietos stiprybė yra laikymasis. Dauguma dietų žlunga dėl pernelyg didelio alkio ar energijos praradimo, o „Vertical Diet“ sukurta specialiai kovai su šiomis spąstais. Taip, tai gali geriausiai pasitarnauti aukšto lygio sportininkams, tačiau pagrindiniai principai taikomi ir kasdieniams žmonėms.

„Buvo tūkstančiai vertikalios dietos klientų, kurie tokiu mitybos būdu reguliavo cukraus kiekį kraujyje, sumažino kraujospūdį, pagerino cholesterolio kiekį, virškinimą ir bendrą sveikatos būklę“, – aiškina Efferdingas. „Žinoma, yra daugybė įtakojančių veiksnių, kai pasiekti tikslą, įskaitant hormonus, prisitaikymą ir maisto medžiagų apykaitą. Tai nėra „slapukų rinkimo“ metodas. Tie, kurie nori sulieknėti, palaiko kalorijų deficitą, o norintys priaugti svorio – kalorijų perteklių “.

Ką daryti, jei aš ne sportininkas

Efferdingas taip pat pabrėžia, kad įžanginė dietos fazė yra pati ribotiausia dalis ir ji nėra skirta amžinai. Miegas, drėkinimas ir mankšta yra pagrindiniai šio požiūrio komponentai, kurie visi gali padėti stimuliuoti medžiagų apykaitą ir optimizuoti hormonus, kad pagerėtų rezultatai.

Esmė

Pagrindinis tikslas visada turėtų būti stengtis, kad bet koks mitybos pasirinkimas taptų sveiko gyvenimo būdo dalimi. Jei vertikali dieta skamba kaip kažkas, prie ko galite lengvai prisirišti, ir jūsų tikslai yra padidinti našumą ir pasijusti geriau, tada išbandykite patys.

Viršuje:

  • Nebūsite priversti iš savo mitybos pašalinti visus makroelementus.
  • Tai lengvai pritaikoma pagal veiklos tikslus.
  • Tai suteikia jums galimybę nustatyti, kurie maisto produktai gerai veikia jūsų virškinimo sistemą, o kurie – ne.

Minusai:

  • Jis yra gana ribotas ir galimai kartojasi.
  • Dažnai valgant raudoną mėsą gali greitai pabrangti.
  • Daugelis mitybos specialistų nėra mėgėjai valgyti didelius kiekius raudonos mėsos.

Tiesiog būkite įspėti, jei nenorite investuoti į save optimaliai miegodami ir reguliariai mankštindamiesi, vargu ar ši dieta suteiks jums norimų rezultatų! Norėdami sužinoti daugiau, apsilankykite „TheVerticalDiet.com“.

Norėdami gauti išsamų fitneso mitybos išsilavinimą, apsilankykite „Bodybuilding.com“ kūno rengybos pagrindų kursuose, tik „Bodybuilding.com“ „BodyFit Elite“. Devyniuose vaizdo įrašuose du patyrę dietologai pasakos viską, ką reikia žinoti norint auginti raumenis, deginti riebalus ir valgyti dėl sveikatos!

Parašykite komentarą