Vegetariškos dietos padeda išvengti vėžio

Michelle Fletcher, BA

Vegetarizmas yra ne tik lapai ir šakelės. Tai taip pat toli nuo 60-ųjų mūsų vaizduojamos granolos. Skirtingos spalvos ir skoniai, kaip ir tekstūrose bei maistinėse medžiagose, vegetariškos dietos taip pat padeda užkirsti kelią ir sumažinti vėžio riziką.

Prieš imdami salotas ar griebdami lazdelę tofu (beje, daug geriau virti su trupučiu česnako ar šiek tiek druskos ir pipirų), išgirskite faktus.

Anksčiau vegetariškos dietos, kurios anksčiau buvo laikomos keistomis ir madingomis, daugelio, įskaitant Amerikos dietologų asociaciją, yra pripažintos kaip ne tik mitybos požiūriu tinkamos, bet ir sveiku, natūraliu lėtinių ligų gydymo būdu. Vėžys, širdies ligos, osteoporozė, diabetas, tulžies pūslės akmenys ir daugelis kitų lėtinių ligų yra sužlugdomos integruojant sveiką ir subalansuotą vegetarišką mitybą.

Tuftso universiteto medicinos mokyklos registruota dietologė Johanna Dwyer apibendrino: „Yra daug duomenų, kad vegetarams kyla mažesnė nutukimo, atonijos rizika. [reduced muscle tone] vidurių užkietėjimas, plaučių vėžys ir alkoholizmas. Gera įrodymų, kad hipertenzijos, koronarinės širdies ligos, II tipo diabeto ir tulžies akmenų rizika yra mažesnė “.

Kas yra vegetariška mityba? Vegetariškose dietose be gausaus vaisių, daržovių ir grūdų kiekio taip pat yra baltymų šaltinių sausos pupelės ir lęšiai. Daugelis vegetarų taip pat integruoja neriebius ir neriebius jogurtus, pieną ir sūrius, tačiau tai skiriasi nuo vegetarų iki vegetarų.

Daugybė tyrimų rodo teigiamą vegetariškos dietos ir sveikatos poveikį – ypač vėžį.

Daugiau nei 200 tyrimų parodė, kad reguliarus vaisių ir daržovių vartojimas daugelyje vietų žymiai apsaugo nuo vėžio. Žmonėms, vartojantiems didesnį kiekį vaisių ir daržovių, yra maždaug pusė vėžio, ypač epitelio vėžio, rizikos. Daugumos vėžio rizika buvo 20-50% mažesnė tiems, kurie vartoja daug grūdų.

Be to, Nacionalinis vėžio institutas teigia, kad 35 procentai mirčių nuo vėžio gali būti susiję su mityba, pasak jos brošiūros: Dieta, mityba ir vėžio prevencija: maisto pasirinkimo vadovas. „Dietos, kuriose gausu skaidulų turinčio maisto, gali sumažinti storosios žarnos ir tiesiosios žarnos vėžį. Sumažinus riebalų kiekį maiste, galima sumažinti vėžio riziką ir padėti kontroliuoti svorį – sumažinti infarkto ir insulto riziką “.

Italijos tyrimas, atliktas Teramo L’Akvilos universitete, įvertino mitybos ir vėžio vystymosi ryšį. Integruodami vegetarišką mitybą, mokslininkai padarė išvadą, kad mitybos pokyčiai gali padėti išvengti vėžio: „Mažas skaidulų naudojimas, raudonos mėsos vartojimas ir Omega-3 ir Omega-6 riebalų disbalansas gali padėti padidinti vėžio riziką. Kita vertus, prielaida, kad yra daug vaisių ir daržovių, gali sumažinti vėžio riziką. Apsauginiai vėžio profilaktikos dietos elementai yra selenas, folio rūgštis, vitaminas B12, vitaminas D, chlorofilas ir antioksidantai, tokie kaip karotenoidai (alfa-karotinas, beta-karotinas, likopenas, liuteinas, kriptoksantinas). Askorbo rūgštis turi ribotą naudą, jei ji vartojama per burną, tačiau veiksminga injekuojant į veną. Papildomas geriamųjų virškinimo fermentų ir probiotikų vartojimas taip pat yra priešvėžinė dietinė priemonė. Dieta, parengta pagal siūlomas gaires, gali sumažinti krūties, gaubtinės ir tiesiosios žarnos, prostatos ir bronchogeninio vėžio dažnį “.

Kalifornijos universitete, San Diege, atliktas 2006 m. Tyrimas pateikė panašius rezultatus. „Šie rezultatai pateikia išankstinius įrodymus, kad pasikartojančiu prostatos vėžiu sergantiems pacientams galima pasiekti augalinę dietą ir ją išlaikyti keletą mėnesių. Augalinės dietos priėmimas gali turėti terapinį potencialą valdant [recurrent prostate cancer]. “

Kitas UCSD vėžio centro tyrimas padarė išvadą, kad „Augalinės dietos priėmimas kartu su streso mažinimu gali palengvinti ligos progresavimą ir turėti terapinį potencialą klinikiniam pasikartojančio prostatos vėžio valdymui“.

Be to, Nacionalinis vėžio institutas sako, kad moterys, valgančios mėsą, kasdien serga krūties vėžiu beveik keturis kartus dažniau nei nevalgiusios. Priešingai, moterys, vartojančios bent vieną daržovių porciją per dieną, sumažina krūties vėžio riziką nuo 20 iki 30 procentų, rodo Harvardo slaugytojų sveikatos tyrimas. Tyrimai, atlikti Vokietijos vėžio tyrimų centre Heidelberge, rodo, kad taip yra todėl, kad vegetarų imuninė sistema efektyviau naikina naviko ląsteles nei mėsos valgytojai. Tyrimais taip pat nustatyta, kad augalinės dietos apsaugo nuo storosios žarnos, prostatos ir odos vėžio.

Buvęs chirurgas generolas C. Everettas Koopas sakė, kad 70 procentų visų amerikiečių miršta nuo ligų, kurios yra tiesiogiai susijusios su jų valgymo įpročiais. Integruojant šviežių vaisių, daržovių, neskaldytų grūdų ir ankštinių daržovių dietą, jūs galėsite gyventi ilgiau, sveikiau ir žengti didelį žingsnį kovojant su lėtinėmis ligomis.

Štai keletas paprastų patarimų, kaip pereiti:

  1. Valgykite vaisių ir daržovių asortimentą iš visų vaivorykštės spalvų. Tokiu būdu jūs maksimaliai padidinate maistinių medžiagų iš šių sveikatos stiprintuvų maisto produktų įvairovę.
  2. Vietoj rafinuotų produktų rinkitės pilno arba nerafinuoto grūdo produktus.
  3. Pagerinkite geležies absorbciją įtraukdami įvairias pupeles, ankštinius augalus, riešutus ir sėklas – tai taip pat yra puikus baltymų šaltinis.
  4. Nebijok angliavandenių! Amerikos dietologų asociacija rekomenduoja, kad dietoje būtų 70 proc. Angliavandenių – tiesiog įsitikinkite, kad jie yra vaisiai, daržovės ir sveiki grūdai.
  5. Sumažinkite mažiau maistingų maisto produktų, tokių kaip greitas maistas ir saldumynai, kiekį. Jei potraukis užklupo, pasilepink nedideliu gabalėliu juodojo šokolado!
  6. Norėdami sumažinti cholesterolio kiekį, apribokite kiaušinių kiekį. Net ir tiems, kurie nesiveržia su cholesterolio kiekiu, kiaušinių ribojimas yra saugus pasirinkimas. Išbandykite kiaušinių baltymus omletuose arba pakeiskite tofu keptuvėje be kiaušinių.
  7. Rinkitės neriebias ar neriebias pieno produktų rūšis (įskaitant sūrį ir pieno produktus). Tai padės sumažinti riziką susirgti vėžiu, širdies ligomis ir nutukimu. Pabandykite pakeisti savo grūdų pieną migdolų pienu arba sojos pienu, kad būtų pridėta skonio be gyvulinių riebalų.
  8. Kreipkitės į registruotą dietologą. Tai ypač svarbu nėščioms ar krūtimi maitinančioms moterims.

Šypsokis! Žengiate didelį žingsnį link sveikatos, ilgaamžiškumo ir skanių bei lengvų receptų atsargų!

Norėdami gauti daugiau informacijos apie vegetarizmą arba gauti nemokamų vegetariškų receptų, apsilankykite www.vegweb.com, www.vrg.org/recipes arba www.vegkitchen.com.


Michelle Fletcher yra laisvai samdoma rašytoja ir praktikuojanti vegetarė, kuri mėgaujasi gerais tofu pusryčiais.

Literatūra

Messina V, Burke K. Amerikos dietologų asociacijos pozicija: vegetariškos dietos. Amerikos dietologų asociacijos leidinys 1997; 97: 1371-21.

Steinmetz K, Potter J. Daržovės, vaisiai ir vėžys, I. Epidemiologija. Vėžys sukelia kontrolę 1991; 2 (tiekimas): 325-57.

Jacobsas DR, Marquartas L, Slavinas J ir kt. Visų grūdų suvartojimas ir vėžys: išplėstinė apžvalga ir metaanalizė. „Nutr“ vėžys 1998; 30: 85-96.

Divisi D ir kt. Dieta ir vėžys. Acta Biomed. 2006 rugpjūtis; 77 (2): 118-23.

Nguyen JY ir kt. Augalinės dietos priėmimas pacientams, sergantiems pasikartojančiu prostatos vėžiu. Integruokite vėžio terapiją. 2006 rugsėjo; 5 (3): 214-23.

Saxe, GA ir kt. Galimas ligos progresavimo susilpnėjimas pasikartojančio prostatos vėžio metu naudojant augalinę dietą ir mažinant stresą. Integruokite vėžio terapiją. 2006 rugsėjo; 5 (3): 206-13.

Dworkinas, Norine. 22 priežastys, kodėl reikia eiti vegetariškai dabar – vegetariškos dietos pranašumai. Vegetariški laikai. Balandis 1999 m.

Dworkinas, Norine.

Parašykite komentarą