Vegetariška prieš veganą ir augalinę dietą

Augalinės dietos kelia daug painiavos. Jūs negalite būti kaltinamas, jei stengiatės užklijuoti etiketę savo mitybos būdui. Šiame straipsnyje apžvelgsime skirtumus tarp vegetariškos ir veganiškos ir augalinės dietos.

Mes taip pat įtrauksime mėsėdį, visavalgį, peskatorių, lakto-vegetarą, kiaušinį-vegetarą, „Whole-Foods“, augalinį (dar žinomą kaip WFPB), žalią veganą ir vaisių augintoją, kad kartą ir visiems laikams paaiškintume, ką ir kaip reiškia šios dietos. jie skiriasi vienas nuo kito.

Indeksas

Mėsėdžių mityba

EatMėsa: ✔︎ 🐟Žuvys ir jūros gėrybės: ✔︎ 🥚Kiaušiniai: ✔︎ 🧀Pieno produktai: ✔︎

🥦Daržovės: 🚫 🍎Vaisiai: 🚫 🍯Medus: 🚫

Mėsėdžių mityba (kai kurie taip pat vadinama mėsos mityba arba liūto mityba) yra mityba, kuri tapo populiari 2018 m. Galite galvoti apie tai kaip apie ekstremalesnę ketogeninės dietos formą.

Tiesą sakant, jame yra daug sočiųjų riebalų, tačiau jame yra dar didesnis gyvūninių baltymų kiekis. Pagrindinis skirtumas yra tas, kad mėsėdžių dietos šalininkai valgys tik gyvūninius produktus, visiškai praleisdami daržoves ir vaisius. Todėl tai taip pat mityba be angliavandenių (nors techniškai ji neturi nulio angliavandenių, nes kiaušiniuose ir organų mėsoje yra keli angliavandeniai).

Kai kurie iš jų turės mažai laktozės turinčių dienoraščių (pvz., Sviesto ir riebios grietinėlės) ir sūrio formas, nes jie techniškai yra gyvūniniai produktai. Kiti (įskaitant kai kuriuos balsų šalininkus) dietą dar labiau apribojo apsiribodami raudona mėsa ar net tik jautiena.

Nereikia nė sakyti, kad mes atgrasome jus nuo šios mitybos neišsamios dietos.

Visavalgių dietos

EatMėsa: ✔︎ 🐟Žuvys ir jūros gėrybės: ✔︎ 🥚Kiaušiniai: ✔︎ 🧀Pieno produktai: ✔︎

🥦Daržovės: ✔︎ 🍎Vaisiai: ✔︎ 🍯Medus: ✔︎

Visavalgių mityba nėra specifinė mityba, o daugumos egzistuojančių dietų skėtinė klasifikacija.

Pavyzdžiui, žmonės, valgantys visavalgę dietą, gali nuspręsti vartoti standartinę Amerikos dietą (BAD), kurioje gausu perdirbtų maisto produktų, arba pasirinkti alternatyvas, kurios sutelktų dėmesį į visą maistą (pvz., Paleo dietą).

Tačiau bendras vardiklis yra tai, kad visaėdžiai valgys gyvūninius produktus, taip pat vaisius ir daržoves.

Peskatarijos mityba

EatMėsa: 🚫 🐟Žuvys ir jūros gėrybės: ✔︎ 🥚Kiaušiniai: ✔︎ 🧀Pieno produktai: ✔︎

🥦Daržovės: ✔︎ 🍎Vaisiai: ✔︎ 🍯Medus: ✔︎

Peskatarų mityba (arba pescetarų mityba) yra mityba, į kurią neįtraukiami gyvūninės kilmės produktai, išskyrus žuvų / jūros gėrybių ir šalutinių gyvūninių produktų išimtį. Galite tai galvoti apie vegetarišką dietą, į kurią dedama žuvies ir kitų jūros gėrybių.

Vis dėlto būtų klaida laikyti peskatorišką dietą vegetariška mityba. Valgant žuvį vis tiek valgomas gyvūno mėsa, net jei kai kurios religijos nelaiko žuvies mėsa.

Kartais jis klasifikuojamas kaip pusiau vegetariška mityba.

Vegetariška mityba

EatMėsa: 🚫 🐟Žuvys ir jūros gėrybės: 🚫 🥚Kiaušiniai: ✔︎ 🧀Pienas: ✔︎

🥦Daržovės: ✔︎ 🍎Vaisiai: ✔︎ 🍯Medus: ✔︎

Vegetariška mityba yra mityba, į kurią neįtraukiama visa gyvūnų mėsa, įskaitant žuvį ir jūros gėrybes. Tačiau tai apima šalutinius gyvūninius produktus, tokius kaip kiaušiniai, pienas ir sūris (taip pat medus).

Kaip pamatysite per akimirką, yra keletas vegetariškos dietos variantų, išskyrus pieno produktus arba kiaušinius. Versija, į kurią įeina ir pieno produktai, ir kiaušiniai, taip pat žinoma kaip ovo-lakto vegetariška mityba.

Veganų ir augalinės dietos

Lakto-vegetarinė mityba

EatMėsa: 🚫 🐟Žuvys ir jūros gėrybės: 🚫 🥚Kiaušiniai: 🚫 🧀Pienas: ✔︎

🥦Daržovės: ✔︎ 🍎Vaisiai: ✔︎ 🍯Medus: ✔︎

Laktovegetarinė mityba yra vegetariška mityba, į kurią įeina pieno produktai, tokie kaip sūris, sviestas ir pienas, išskyrus kiaušinius.

Ovo-vegetarinė mityba

EatMėsa: 🚫 🐟Žuvys ir jūros gėrybės: 🚫 🥚Kiaušiniai: ✔︎ 🧀Pienas: 🚫

🥦Daržovės: ✔︎ 🍎Vaisiai: ✔︎ 🍯Medus: ✔︎

Kiaušinių-vegetarų mityba yra vegetariška mityba, į kurią įeina kiaušiniai, tačiau neįtraukiami pieno produktai. Didelė dalis pasaulio gyventojų netoleruoja laktozės, todėl neretai vegetarai dėl sveikatos pasirenka ovovegetarizmą.

Augalinė mityba

EatMėsa: 🚫 🐟Žuvys ir jūros gėrybės: 🚫 🥚Kiaušiniai: 🚫 🧀Pienas: 🚫

🥦Daržovės: ✔︎ 🍎Vaisiai: ✔︎ 🍯Medus: ⚖️

Augalinė mityba yra mityba, į kurią neįtraukiami visi gyvūninės kilmės produktai ir šalutiniai produktai. (Medus yra ypatingas atvejis, kai kurie jį įtrauks, kiti pašalins.)

Tai reiškia, kad augalinė mityba paprastai apima daržoves, vaisius, riešutus, sėklas, ankštinius augalus, grūdus, grybus, aliejus ir net kai kuriuos perdirbtus maisto produktus, pavyzdžiui, mėsos pakaitalus, kuriuose nėra gyvūninės kilmės produktų.

Daugelis augalinių valgytojų siekia kiek įmanoma sumažinti perdirbto maisto kiekį, tačiau vienintelis realus reikalavimas, norint teigti, kad esate augalinis, yra visų rūšių gyvūninių produktų praleidimas.

Čia, Plant-Based.org, esame (akivaizdžiai) augalinės dietos ir jos pranašumų šalininkai.

Visavertis maistas, augalinė mityba

EatMėsa: 🚫 🐟Žuvys ir jūros gėrybės: 🚫 🥚Kiaušiniai: 🚫 🧀Pienas: 🚫

🥦Daržovės: ✔︎ 🍎Vaisiai: ✔︎ 🍯Medus: ⚖️

Viso maisto, augalinės kilmės (WFPB) mityba yra augalinė mityba, pašalinanti perdirbtus maisto produktus.

Netikra mėsa ir sūriai akivaizdžiai neįtraukiami. Be to, taip pat yra ir balti ryžiai bei balta duona, nes jie taip pat yra labai perdirbami ir atimti iš natūralių grūdų skaidulų. Rafinuotų miltų, grūdų ir cukraus nėra, taip pat perdirbtų aliejų.

Kaip įprasta, medus yra ginčytinas klausimas. Daugelis to neįtrauks, o kiti gali pasirinkti.

Ši mityba mums gana patinka čia, Plant-Based.org, tačiau mes pripažįstame, kad netobula augalinė mityba, laikomasi ilgą laiką, yra kur kas geresnė nei WFPB mityba, kurios stengiatės laikytis. Neleisk tobulam būti pakankamai gero priešu!

Veganas

EatMėsa: 🚫 🐟Žuvys ir jūros gėrybės: 🚫 🥚Kiaušiniai: 🚫 🧀Pienas: 🚫

🥦Daržovės: ✔︎ 🍎Vaisiai: ✔︎ 🍯Medus: 🚫

Būti veganu nėra mityba. Veganizmas yra filosofija ir etinė pozicija. Veganų draugija tai apibrėžia:

Veganizmas yra gyvenimo būdas, kuriuo siekiama, kiek įmanoma ir praktiškai, pašalinti visas gyvūnų išnaudojimo ir žiauraus elgesio su maistu, drabužiais ar kitais tikslais formas.

Veganų draugija

Praktiškai, norėdami suprasti veganišką ir augalinę problemą, atminkite, kad veganai valgo augalinę mitybą, tačiau tai daro dėl etinių priežasčių ir nesijaudindami dėl gyvūnų gerovės. Būti veganu reiškia ir vengti odos, vilnos, palaikyti zoologijos sodus, užsiimti žvejyba ar medžiokle ir kt.

Toliau pateiktoje išvadoje plačiau aptarsime veganišką ir augalinį klausimą.

Neapdorota veganų mityba

EatMėsa: 🚫 🐟Žuvys ir jūros gėrybės: 🚫 🥚Kiaušiniai: 🚫 🧀Pienas: 🚫

🥦Daržovės: ✔︎ 🍎Vaisiai: ✔︎ 🍯Medus: 🚫

Neapdorota veganų mityba – tai viso maisto, augalinė mityba, dar labiau apribojanti nevalgytų maisto produktų apimtį.

Tai jokiu būdu nėra įprasta mityba, tačiau ji greitai tampa įžymybių populiari mityba.

Nors tiesa, kad kai kurie maisto produktai geriausiai absorbuojami žaliavoje, kiti maistiniai produktai yra geriau gaunami virti. Taip pat verta paminėti susirūpinimą dėl bakterijų, virusų ar parazitų.

Didžiosios Britanijos dietologų asociacija priskyrė ją prie 5 geriausių įžymybių patvirtintų dietų. Kita vertus, JAV FDA pateikė informacinį lapą, kuriame buvo sąrašas dažniausiai nevalgomų žalių maisto produktų (PDF).

Produktų gaminimas prieš juos vartojant komerciškai ar vartotojui gali sumažinti rimtų neigiamų pasekmių sveikatai ar mirties riziką, kuri gali atsirasti, jei šios prekės bus vartojamos žalios.

JAV maisto ir vaistų administracija

Nors tikrai yra blogesnių dietų, čia, Plant-Based.org, mes šios dietos nerekomenduojame.

Vaisių mityba

EatMėsa: 🚫 🐟Žuvys ir jūros gėrybės: 🚫 🥚Kiaušiniai: 🚫 🧀Pienas: 🚫

🥦Daržovės: 🚫 🍎Vaisiai: ✔︎ 🍯Medus: ⚖️

Pamenate aukščiau esančiame skyriuje, kai sakėme, kad yra blogesnių dietų? Įveskite vaisių dietą. Dieta, kuri dar labiau apriboja maisto produktų, kuriuos galite valgyti, įvairovę tik nuo vaisių (nors kai kuriems šalininkams bus riešutų ir sėklų).

Tai mitybos požiūriu neišsami mityba, pavojinga suaugusiesiems ir apgailėtinai nepakankama vaikams.

Kai tik girdėsite tragiškas istorijas apie vaikus, mirusius nuo nepakankamos mitybos Vakarų pasaulyje, pastebėsite bendrą jų modelį. Daugeliu atvejų tėvai savo kūdikiui ar mažam vaikui taikė vaisių (arba žalių veganų) dietą.

Augalinės / veganiškos dietos gali būti itin sveikos ir subalansuotos, todėl taip pat gaila, kad žiniasklaidoje jie gauna blogą reputaciją dėl žmonių, kurie pasirenka neįtikėtinai ribojančias mitybas, kurios galiausiai pakenkia jiems arba, dar blogiau, jų vaikams.

Dar vienas įdomus pastebėjimas yra tas, kad dauguma žmonių, pasirodančių buvusiais veganais „YouTube“, dalijasi žaliojo veganizmo, vaisializmo ar panašių ortoreksinių dietų eksperimentavimo praeitimi. Tai neatsitiktinai. Jūs galite atimti iš organizmo reikalingas maistines medžiagas tik tiek laiko, kol atsiras rimtų sveikatos problemų.

Mūsų rekomendacija yra išvengti šios dietos.

Paskutinės mintys apie veganą ir augalinę

Šiuo metu turėtumėte turėti daug aiškesnį vaizdą apie tai, kas yra visos šios dietos ir kuo veganiškos ir augalinės skiriasi viena nuo kitos.

Nepaisant to, tai turi pabrėžti skirtumą tarp veganų ir augalinės kilmės, nes kiek tai susiję su mityba, nėra jokio skirtumo.

Visi veganai valgo augalinę dietą, tačiau ne visi augalinės dietos laikosi veganų. Kitaip tariant, jei valgote augalinę dietą, kurioje nėra visų gyvūninės kilmės produktų ir šalutinių produktų, tačiau tai darote tik dėl sveikatos ar aplinkosaugos priežasčių, esate augalinis, o ne veganas.

Jei valgote augalinę dietą, bet perkate odą, vilną ar šilką. Jūs esate augalinis, o ne veganas.

Jei valgote augalinę dietą, bet mėgstate savaitgalį išsinešti savo valtį žvejoti bosu, esate augalinis, o ne veganas.

Jei dažniausiai valgote augalinę, bet kartais mėgaujatės gyvūniniais produktais, esate augalinis, o ne veganas (nes veganai neįjungia ir neišjungia savo intereso dėl gyvūnų gerovės).

Tai nereiškia, kad tam tikru momentu negalite tapti veganu, tačiau greičiausiai šiuo metu esate geriau klasifikuojamas kaip augalinis. Tiesą sakant, daugelis naudojasi augalu dėl savo sveikatos ir paskui atranda veganiškus dokumentinius filmus, kurie perorientuoja jų etinį kompasą.

(O jei jūs esate augalinis ir esate išjungtas, galite būti geriau priskirtas prie lankstaus.)

Norėdami išsaugoti skirtumą tarp veganų ir augalinės kilmės, kalbėdami apie dietą, apsvarstykite galimybę pasakyti: „Aš valgau augalinę dietą, nes esu veganas“, jei esate veganas, ir „aš esu augalinis“, jei jūs darykite tai dėl sveikatos, aplinkos, skonio ar kitų priežasčių, nesusijusių su gyvūnais.

Nors mes čia, „Plant-Based.org“, esame veganai, mūsų svetainė vadinama „Plant-Based.org“, nes mes sutelkiame dėmesį į mitybą ir mitybos aspektus.

Turėkite omenyje, kad visi aukščiau išdėstyti skirtumai yra plačiai apibrėžti. Yra žmonių, kurie valgo medų, bet vis tiek laiko save veganais, vaisių augintojai, tarp kurių yra riešutų, mėsėdžiai, geriantys pieną, sveiki maisto produktai, augalinės kilmės valgytojai, kurių sudėtyje yra aliejaus, ir pan.

Nereikia užgaulioti etikečių, jei suprantate bendrą skirtumą tarp vegetarų ir veganų nuo augalinių.

Gaukite daugiau panašių dalykų

Parašykite komentarą