Vegetariška dieta Dietos ir svorio metimas


Kas yra vegetariška mityba?

Vegetariškos dietos daugiausia dėmesio skiria vaisių, daržovių, džiovintų pupelių ir žirnių, grūdų, sėklų ir riešutų bei pirmiau minėtos mėsos, žuvies ir vištienos vartojimui. Vienoje versijoje yra pieno produktų (lakto-vegetariškos dietos), o kitoje – pieno produktai ir kiaušiniai (lakto-ovo vegetariška mityba), o kitoje – mėsa ir vištiena, bet žuvis (peskatorių mityba). Taip pat yra lankstuolių (besilaikančių „Flexitarian“ dietos), kurie kartais valgo mėsą. Griežčiausi vegetarai laikosi veganiškos dietos, pagal kurią visiškai negalima naudoti gyvūninės kilmės produktų.

Kiek sveika yra vegetariška mityba?

Vegetariškos dietos paprastai turi mažiau kalorijų, sočiųjų riebalų ir cholesterolio bei daugiau skaidulų, kalio ir vitamino C nei dauguma kitų valgymo būdų. Vegetarai sveria mažiau nei mėsos valgytojai, jų MTL cholesterolio lygis yra žemesnis, širdies ligų ir vėžio rodikliai mažesni.

Tyrimai taip pat rodo, kad kuo daugiau vegetariškos dietos, tuo mažesnė rizika susirgti metaboliniu sindromu, aukštu kraujospūdžiu ir diabetu. Septintosios dienos adventistai, vegetarai, serga mažiau koronarine širdies liga ir kai kuriais vėžio atvejais yra mažesni. Jie taip pat linkę gyventi ilgiau nei mėsą valgantys adventistai.

2012 m. Paskelbti tyrimai parodė, kad vengiant mėsos, žuvies ir paukštienos, pranešama apie teigiamą nuotaiką. Mokslininkai iš Ilinojaus Benediktino universiteto ir Arizonos valstijos universiteto pažymėjo, kad apskritai vegetarai teigia, kad nuotaika geresnė nei visavalgių. Tyrėjai taip pat pastebėjo, kad visavalgiams, kurių racione yra daug žuvų, depresijos simptomų rizika yra mažesnė nei kitiems, kurie nevalgo daug žuvies “.

Vegetariškos dietos metu gali trūkti tam tikrų mikroelementų, įskaitant geležį, kalcį, cinką ir vitaminą B12, nebent vartojate grūdus, duoną ir kitus su jais praturtintus maisto produktus.

Kiek populiari yra vegetariška mityba?

„Gallup“ apklausa, paskelbta 2018 m. Rugpjūčio mėn., Parodė, kad vegetarų yra mažiau, nei galite pagalvoti – tik penki procentai JAV gyventojų nurodo, kad yra vegetarai. Dar trys procentai teigia, kad yra veganai. Šie skaičiai pasikeitė labai nedaug, kai 1999 m. Gallupas pradėjo klausinėti apie mitybos įpročius. Aštuoni procentai yra vegetarai iš 30–49 metų amžiaus amerikiečių. Septyni procentai 18–29 metų asmenų yra vegetarai. Tik trys procentai nuo 50 iki 64 metų teigia, kad yra vegetarai, o dar mažiau, tik du procentai, vyresnių nei 65 metų. Vis dėlto „Gallup“ pranešė, kad 2017 m. Augalinio maisto pardavimai išaugo 8,1 proc., Viršydami 3,1 mlrd. USD.

Bendrieji vegetariškos dietos principai

Sveikatos problemos dažnai yra vegetariškos dietos pagrindas, kaip ir ekonomika tais atvejais, kai žmonės negali sau leisti valgyti mėsos. Daugelį metų pagrindinė priežastis tapti vegetare buvo susirūpinimas gyvūnų gerove. Nors tai vis dar teisinga, kiti klausimai taip pat motyvuoja žmones, įskaitant gyvūnų auginimo maistui poveikį antibiotikams ir hormonams gyvuliuose.

Ką tu gali Valgyti?

Sveika vegetariška mityba priklauso nuo daugybės augalinių maisto produktų, įskaitant sveikus vaisius ir daržoves, ankštinius augalus ir riešutus bei neskaldytus grūdus. Baltymų galite gauti iš pupelių ir žirnių, riešutų ir sojos produktų, įskaitant tofu ir tempeh. Vegetariškos dietos gali apimti įvairius populiarius patiekalus, įskaitant daugybę itališkų, Artimųjų Rytų ir Indijos patiekalų. Turėkite omenyje, kad vegetariškos dietos naudą sveikatai galite pakenkti vartodami per daug perdirbtų maisto produktų, kurie, nors techniškai vegetariški, gali turėti daug kalorijų, cukraus, riebalų ir druskos. Deja, daugelis jaunų žmonių mano, kad vegetariška mityba reiškia valgyti makaronus ir sūrį kiekvieną dieną.

Kiek kalorijų laikantis įprastos vegetariškos dietos?

Vegetarizmas yra gyvenimo būdo pasirinkimas, o ne svorio metimo strategija. Dėl šios priežasties kalorijų, kurias galite suvartoti, skaičius nėra ribojamas, nebent bandote numesti svorio. Tokiu atveju turite nustatyti savo dienos kalorijų skaičių pagal valgymo ir mankštos įpročius ir jį sumažinti. Valgyti daug daržovių, vaisių ir neskaldytų grūdų gali būti labai sotu, taip pat suteikti mažiau kalorijų nei dietose, kuriose yra mėsos.

Ką sako gydytojai?

Sveikatos ir mitybos ekspertai augalinę dietą vertina kaip naudingą ir žino, kad dauguma amerikiečių nevartoja pakankamai vaisių, daržovių, ankštinių daržovių ir neskaldytų grūdų. 2017 m. Paskelbtoje vegetariškų ir veganiškų dietų tyrimų medicininėje apžvalgoje nustatyta, kad vegetarams ir veganams, palyginti su mėsos valgytojais, kūno masės indeksas (KMI) ir bendro cholesterolio, MTL cholesterolio ir gliukozės kiekis yra žymiai mažesnis. Ji taip pat nustatė 25 procentais sumažintą išeminės širdies ligos ir mirties riziką dėl šios būklės, taip pat aštuoniais procentais mažesnę vėžio riziką.

Dr. Weilas imasi vegetariškos dietos:

Daktarui Weiliui įdomu tai, kad didžioji dalis entuziazmo dėl vegetariškos mitybos kyla iš padidėjusio supratimo apie šio tipo dietos naudą sveikatai, o ne iš etinių problemų, kaip dažnai buvo praeityje (ir išlieka labai svarbi kai kurie). Jis buvo lakto-vegetaras nuo 1970 m. Iki maždaug 1987 m., Kai pradėjo valgyti žuvį. Jis sako, kad iš asmeninės patirties žino, jog vegetariška mityba gali būti ir sveika, ir soti. Jis pastebėjo, kad šiais laikais būti vegetaru yra lengviau nei anksčiau, nes gausu prieinamų produktų, tinkančių mitybai, ir daugiau restoranų, nei bet kada siūlančių mėsos neturinčių patiekalų.

Šaltiniai:
Vilma Sandström ir kt., „Prekybos vaidmuo ES dietų šiltnamio efektą sukeliančių dujų pėdsakuose“. Pasaulinis maisto saugumas, 2018 m. Gruodžio mėn. 19: 48 DOI: 10.1016 / j.gfs.2018.08.007

Monica Dinu ir kt., „Vegetariškos, veganiškos dietos ir daugybė sveikatos rezultatų: sisteminga apžvalga su stebėjimo tyrimų metaanalize“. Kritinės apžvalgos maisto moksle ir mityboje, 2017 m. Lapkričio 22 d., Doi: 10.1080 / 10408398.2016.1138447.

Parašykite komentarą