Papildai širdžiai

Susipainiojote ar esate priblokšti dėl papildų? Gydytojas gali padėti rasti tinkamą derinį.
Šiuolaikinis pasaulis gali būti priblokštas gausybe informacijos, kuria siekiama padėti mums tapti sveikesniems naudojant maisto papildus. Dažnai vieni žmonės pastebi pagerėjimą, o kiti – ne. Štai keletas papildų, kurie gali padėti sustiprinti sveikos mitybos ir fizinių pratimų poveikį jūsų brangiai širdžiai, ir vienas papildas, kurio reikėtų vengti.

Jungtinėse Amerikos Valstijose maisto papildai – tai medžiagos, kurias valgote arba geriate. Tai gali būti vitaminai, mineralai, žolelės ar kiti augalai, aminorūgštys (atskiros baltymų sudedamosios dalys) arba šių medžiagų dalys. Jie gali būti tabletės, kapsulės, tabletės arba skysčio pavidalo. Jos papildo (papildo) mitybą ir neturėtų būti laikomos maisto pakaitalu.

Spustelėkite kiekvieno papildo pavadinimą, kad pamatytumėte daugiau informacijos, įskaitant tyrimų rezultatus, nurodančius vartojimo būdus ir dozes. Šia informacija galite pasidalyti su gydytoju, kad jis parinktų jums tinkamus papildus.

1. Multivitaminai ir mineralai

Tinkamomis dozėmis vartojami vitaminai ir mineralai gali padėti sumažinti širdies ligų riziką. Pagrindinis maistinių medžiagų šaltinis turėtų būti visavertis maistas, o tyrimai rodo, kad daugelis žmonių nepakankamai suvartoja rekomenduojamų medžiagų.

Maisto papildas negali kompensuoti nesveikos mitybos įpročių, tačiau kartais net ir sveikos mitybos įpročių turintiems žmonėms sunku gauti visų reikalingų vaisių, daržovių ir kitų sveikų maisto produktų. Maisto papildas gali padėti užpildyti spragas.

Daugybė tyrimų rodo teigiamą ryšį tarp vitaminų ir mineralų papildų vartojimo ir širdies ligų prevencijos. Vitaminų ir mineralų papildai gali būti saugūs ir nebrangūs, o jų vartojimas gali būti naudingas sveikatai.

2. Kofermentas Q10 (Co Q10)

Kofermentas Q10 (CoQ10) yra medžiaga, panaši į vitaminą. Jos yra kiekvienoje organizmo ląstelėje. Jūsų organizmas gamina CoQ10, o ląstelės jį naudoja energijai, kurios organizmui reikia ląstelių augimui ir palaikymui, gaminti. Jis taip pat veikia kaip antioksidantas, kuris apsaugo organizmą nuo žalingų molekulių daromos žalos. Nedideliais kiekiais CoQ10 natūraliai yra įvairiuose maisto produktuose, tačiau ypač daug jo yra organų mėsoje, pavyzdžiui, širdyje, kepenyse ir inkstuose, taip pat jautienoje, sojų aliejuje, sardinėse, skumbrėse ir žemės riešutuose.

Kofermentai padeda fermentams veikti ir taip apsaugoti širdį bei skeleto raumenis.

Teigiama, kad koQ10 taip pat padeda gydyti širdies nepakankamumą, didina energijos kiekį ir padeda greičiau atsigauti po fizinio krūvio. Kai kurie žmonės jį vartoja norėdami sumažinti tam tikrų vaistų poveikį širdžiai, raumenims ir kitiems organams.

3. Skaidulos

Geriausias būdas gauti skaidulinių medžiagų yra maistas. Tačiau jei į savo mitybą neįtraukiate pakankamai skaidulų turinčio maisto ir nusprendėte vartoti skaidulų papildų, rinkitės produktą, kurio sudėtyje yra įvairių rūšių skaidulų – ir tirpių, ir netirpių. Vartojant skaidulinių medžiagų papildų, būtinai būkite gerai hidratuoti.

Psyllium skaidulos gali padėti mažinti cholesterolio kiekį, jei vartojamos kartu su dieta, kurioje yra mažai cholesterolio ir sočiųjų riebalų.

Jei nusprendėte vartoti skaidulų papildą, įsitikinkite, kad vietoj jo netyčia neįsigijote vidurius laisvinančio papildo. Ant abiejų rūšių papildų etikečių gali būti parašyta kažkas panašaus į „reguliuoja žarnyno veiklą“.

Atrodo, kad skaidulinės medžiagos veiksmingiausiai padeda numesti svorio kartu su dieta ir fiziniais pratimais.

4. Omega-3 riebalų rūgštys

Omega-3 polinesočiųjų riebalų rūgščių yra tam tikrų rūšių žuvų, daržovių ir kitų augalinių šaltinių aliejuje. Šių riebalų rūgščių organizmas negamina, todėl jos turi būti vartojamos su maistu arba su maisto papildais, dažnai „žuvų taukais“.

Omega-3 polinesočiosios riebalų rūgštys veikia mažindamos trigliceridų gamybą organizme. Didelis trigliceridų kiekis gali sukelti vainikinių arterijų ligą, širdies ligas ir insultą. Omega-3 polinesočiosios riebalų rūgštys, vartojamos kartu su dieta ir fiziniais pratimais, padeda sumažinti trigliceridų kiekį kraujyje.

Atlikus dvigubai aklą pacientų, sergančių lėtiniu širdies nepakankamumu, tyrimą, vartojant žuvų taukų, šiek tiek, bet statistiškai reikšmingai sumažėjo pacientų, kurie mirė arba buvo hospitalizuoti dėl širdies ir kraujagyslių ligų, skaičius. Kito dvigubai aklo tyrimo metu papildų vartojimas pagerino širdies veiklą ir sumažino kai kurių pacientų hospitalizacijų skaičių.

5. Magnis

Tyrimai atskleidė, kad mažas magnio kiekis gali būti širdies ligų prognozė. Mažas magnio kiekis siejamas su širdies ir kraujagyslių rizikos veiksniais, tokiais kaip: aukštas kraujospūdis, arterijų apnašų kaupimasis, minkštųjų audinių kalkėjimas, cholesterolio kiekis ir arterijų sukietėjimas.

Magnio papildų būna įvairių formų ir mineralų derinių, pavyzdžiui, magnio citratas, magnio gliukonatas, magnio hidroksidas ir populiari magnio sulfato forma, dar vadinama Epsomo druska, naudojama voniose ir kojų vonelėse nuo raumenų skausmo ir nuovargio.

Pacientai, sergantys inkstų ligomis, turi būti atsargūs su magniu, perspėja Sherri Rutherford, DO, „PeaceHealth Southwest Washington“ integracinės medicinos gydytoja, ir pasitarti su gydytoju.

6. L-karnitinas

L-karnitinas yra aminorūgštis, reikalinga riebalams pernešti į mitochondrijas (ląstelės vieta, kurioje riebalai paverčiami energija). Tinkama energijos gamyba yra būtina normaliai širdies veiklai.

Atlikus keletą tyrimų, kurių metu naudotas L-karnitinas, nustatyta, kad pagerėjo širdies veikla ir sumažėjo krūtinės anginos simptomų.

Sergantiesiems staziniu širdies nepakankamumu širdis nepakankamai aprūpinama deguonimi, todėl gali būti pažeistas širdies raumuo. Tokią žalą gali sumažinti L-karnitino papildų vartojimas.

L-karnitino vartojimas taip pat gali padėti sumažinti žalą ir komplikacijas po širdies priepuolio.

7. Žalioji arbata

Žaliąja arbata mėgaujamasi jau šimtmečius ir ji vartojama kaip tikėtina veiksminga pagalba gydant padidėjusį cholesterolio kiekį. Kelių preliminarių ir kontroliuojamų tyrimų duomenimis, žalioji arbata mažina bendrojo cholesterolio ir MTL cholesterolio kiekį. Dr. Rutherfordas rekomenduoja tris puodelius per dieną, o ne ekstraktą, nes užterštumas gali kelti susirūpinimą kaip papildas.

8. Česnakai

Be to, kad daugeliui žmonių česnakas suteikia maistui gerą skonį, geriamas kaip maisto papildas, jis naudojamas kaip galbūt veiksminga pagalba gydant aukštą kraujospūdį ir vainikinių arterijų ligą.

Česnakas gali turėti įtakos kraujo krešėjimui ir gali padidinti kraujavimo riziką. Jei jums reikia atlikti operaciją, dantų gydymo ar medicininę procedūrą, česnakų vartojimą nutraukite likus bent dviem savaitėms iki operacijos.

Venkite cholino pertekliaus

Žmonėms vartojant per daug cholino, būtinos maistinės medžiagos, kurios gausu mėsoje, kiaušiniuose ir piene, padidėja bakterijų gaminamo junginio, vadinamo trimetilamino N-oksidu (TMAO), kiekis ir trombocitų polinkis sulipti ir sudaryti krešulius.

Pernelyg didelis kraujo krešėjimas apriboja arba užblokuoja kraujo tekėjimą, o tai gali sukelti širdies priepuolį, insultą, organizmo organų pažeidimus arba mirtį.

Daugybė tyrimų parodė, kad didesnis TMAO kiekis kraujyje yra susijęs su didesne širdies ligų, įskaitant širdies priepuolius ir insultus, rizika žmonėms, o naujausi tyrimai parodė, kad gyvūnų šėrimas cholinu papildytu maistu taip pat didina krešulių susidarymo riziką.

Parašykite komentarą