Melatonino vartojimas, nauda, ​​dozavimas ir galimas šalutinis poveikis

Melatonino dozė - Dr. Ax

Remiantis 2016 m. Ligos kontrolės ir prevencijos centro tyrimu, vienas iš trijų suaugusiųjų amerikiečių reguliariai nemiega. Milijonams žmonių melatoninas gali būti atsakymas užkirsti kelią dar vienam siaubingam nakties miegui.

Mes žinome, kad miego trūkumo vengimas yra labai svarbus siekiant palaikyti bendrą sveikatos būklę, iš dalies todėl, kad tai padeda išvengti ūmių ir lėtinių sveikatos problemų. Melatoninas gali būti naudojamas ne tik miego problemoms, tokioms kaip nemiga ir reakcijos vėlavimas, gydyti, bet ir tyrimai rodo, kad tai gali būti naudinga vėžiu sergantiems pacientams, ypač tiems, kuriems diagnozuotas krūties ar prostatos vėžys.

Nors melatoniną natūraliai gamina mūsų kūnas, kofeinas, alkoholis ir tabakas gali sumažinti organizmo kiekį. Taip gali dirbti naktinę pamainą ar blogą regėjimą, nes abu sutrikdo natūralios šviesos kiekį, pasiekiantį akis.

Kai kuriems žmonėms papildai gali padėti jiems būdingus ritmus sugrąžinti į savo vėžes. Toliau mes pakalbėsime daugiau apie tai, kokiomis sąlygomis melatoninas gali padėti valdyti, kiek saugu vartoti ir kiek rekomenduojama vartoti esant ypatingoms sveikatos problemoms, įskaitant miego sutrikimus.

Kas yra melatoninas?

Melatoninas (N-acetil-5-metoksitriptaminas) yra smegenų kankorėžinės liaukos išskiriamas hormonas, esantis tiesiai virš „vidurinių smegenų“ ir maždaug žirnio dydžio.

Šis hormonas yra atsakingas už jūsų miego ir pabudimo ciklo nustatymą ir kūno paros ritmo palaikymą, jei vartojate tinkamą melatonino dozę. Jo sintezę ir išsiskyrimą skatina tamsa, o šviesa slopina.

Jūsų paros ritmas yra mielesnis terminas jūsų paties žmogaus vidiniam laikrodžiui, kuris veikia pagal 24 valandų tvarkaraštį, kaip ir diena. Šis vidinis laikrodis vaidina svarbų vaidmenį, kai užmiegate ir pabundate, todėl jo reguliavimas yra labai svarbus sprendžiant miego sutrikimus.

Kai tamsu, jūsų kūnas gamina daugiau melatonino, bet kai jis yra šviesus, melatonino gamyba sumažėja. Štai kodėl akli ar naktimis dirbantys žmonės gali turėti problemų palaikydami normalų lygį.

Bet kam šviesos trūkumas dienos metu ar ryškios šviesos poveikis vakare gali sutrikdyti įprastus kūno melatonino ciklus.

Melatoninas taip pat yra labai svarbus moterų reprodukcinei sveikatai, nes jis vaidina svarbų vaidmenį kontroliuojant moterų reprodukcinių hormonų laiką ir išsiskyrimą. Tai padeda nuspręsti, kada moteriai prasideda mėnesinės, mėnesinių ciklų dažnumą ir trukmę, taip pat kada moteris visiškai nustoja menstruuoti (menopauzė).

Tyrėjai mano, kad senstant melatonino mažėja ir kad mažų vaikų lygis yra didžiausias (ypač naktį, todėl jie paprastai miega ilgiau ir giliau nei suaugusieji). Jei tai tiesa, tai gali padėti paaiškinti, kodėl vyresni žmonės nėra linkę miegoti taip gerai, kaip buvo jaunesni.

Susijęs: Bakuchiolis: „Natūralesnis retinolis“, kuris vienodai veiksmingas odai

Kaip tai veikia

Kai esate veikiami šviesos, tai stimuliuoja nervinį kelią iš tinklainės akyje į smegenų sritį, vadinamą pagumburio. Čia yra suprachiasmatinis branduolys (SCN), o SCN pradeda kankorėžinės liaukos įjungimą.

Kai SCN įjungia kankorėžinę liauką, jis pradeda gaminti melatoniną, kuris vėliau išsiskiria į jūsų kraują.

Melatonino pirmtakas yra serotoninas, neuromediatorius, gaunamas iš aminorūgšties triptofano. Natūraliai atsirandanti cheminė medžiaga, vadinama acetilserotoninu, veikia kaip tarpininkas.

Serotoninas gamina acetilserotoniną, kuris vėliau virsta melatoninu.

Be to, kaip acetilserotoninas, kaip melatonino sintezės pirmtakas, taip pat yra antidepresantų, senėjimą stabdančių ir pažintį stiprinančių privalumų.

Daugelis naudos sveikatai, manoma, dėl padidėjusio serotonino kiekio, iš tikrųjų gali atsirasti dėl serotonino sugebėjimo įgalinti melatonino gamybą.

Daugumos suaugusiųjų organizmas pradeda gaminti melatoniną apie 21 valandą. Tada lygis smarkiai padidėja ir jūs jaučiatės mieguistesnis.

Jei jūsų kūnas veikia taip, kaip turėtų, miegant jūsų lygis išlieka padidėjęs, iš viso maždaug 12 valandų. Tada jis nukrinta, ir apie 9 valandą ryto lygis vėl grįžta į vos aptinkamą lygį, kur jis išlieka dienos metu.

Susiję: 5-HTP: papildas, naudingas nuotaikai, miegui, sotumui ir dar daugiau

Privalumai / naudojimas

Kam naudojamas melatoninas, kai jis vartojamas kaip papildas? Iki šiol geriausiai žinomas jo vartojimas yra natūrali miego priemonė.

Bet ar žinojote, kad jis taip pat atlieka daugybę kitų funkcijų, tokių kaip jūsų imuninės sistemos palaikymas, širdies ir kraujagyslių funkcija bei reprodukcinė sveikata?

Naujausi tyrimai rodo, kad kai kurie iš daugelio melatonino naudojimo būdų / funkcijų apima:

  • Kova su laisvaisiais radikalais ir antioksidaciniai veiksmai
  • Kaulų formavimosi ir apsaugos palengvinimas
  • Pagalba reprodukcijai
  • Parama detoksikacijai
  • Kūno masės reguliavimas
  • Užtikrina virškinamojo trakto apsaugą
  • Apsauga nuo psichikos sutrikimų, nuotaikos sutrikimų ir širdies bei kraujagyslių ligų
  • ir dar

Žemiau yra daugiau informacijos apie svarbiausius melatonino privalumus ir naudojimą:

1. Natūrali pagalba miegui

Tyrimai rodo, kad papildymas melatoninu gali padėti žmonėms, turintiems sutrikusį paros ritmą, pavyzdžiui, žmonėms, dirbantiems naktinę pamainą, ir žmonėms, turintiems drebulį. Papildai taip pat gali padėti geriau miegoti asmenims, kurių chroniškai žemas lygis, pavyzdžiui, šizofrenija sergantiems žmonėms, kurių miego kokybė prasta.

Vienas atsitiktinių imčių dvigubai aklas tyrimas parodė, kad du miligramai pailginto atpalaidavimo melatonino (PR), skirto 1–2 valandas prieš miegą, buvo reikšmingai pagerinti, palyginti su placebu, miego kokybe ir ilgumu, ryto budrumu ir su sveikata susijusia gyvenimo kokybe. . Tyrimas taip pat parodė, kad melatonino dozė (du miligramai PR) buvo trumpalaikė ar ilgalaikė, nebuvo priklausomybės, tolerancijos, atšokusios nemigos ar nutraukimo simptomų.

Tyrimai atskleidė įrodymų, kad melatoninas veiksmingai skatina miego ir budėjimo ritmą žmonėms, turintiems uždelstą miego fazės sutrikimą. Vėluojančias miego fazes išgyvena tie, kurie kovoja su pabudimu vėliau ryte, nei laikoma įprasta / socialiai priimtina.

Melatonino vartojimas gali padėti žmonėms, turintiems šią miego problemą, šiek tiek greičiau užmigti, nors norint nustatyti geriausią laiką ir dozę, gali prireikti šiek tiek bandymų.

Naujausi tyrimai rodo, kad norint veiksmingiausiai gydyti uždelstą miegą, geriausia vartoti mažas dozes likus keturioms aštuonioms valandoms iki norimo miego laiko. Kai kuriais atvejais tai gali padaryti tik nedidelį skirtumą laiko užmigti atžvilgiu, pavyzdžiui, padėti žmonėms nutolti maždaug 10 minučių anksčiau.

2. Potencialiai padeda gydyti vėžį

Keletas tyrimų rodo, kad žemas melatonino kiekis gali būti susijęs su tam tikrų rūšių vėžio rizika. Paskelbtas 2017 m. Tyrimas Oncotarget teigiama: „Melatoninas gali būti puikus kandidatas kelių vėžio profilaktikai ir gydymui, tokių kaip krūties vėžys, prostatos vėžys, skrandžio vėžys ir storosios žarnos vėžys“.

Siekdama nustatyti šio hormono efektyvumą sustabdant naviko augimą, 2014 m. Viena tyrėjų grupė įvertino jo poveikį krūties navikų augimui in vitro (naudojant žmogaus vėžines ląsteles) ir in vivo (naudojant peles). Tyrėjai nustatė, kad melatoninas gali slopinti naviko augimą ir ląstelių gamybą, taip pat blokuoti naujų kraujagyslių susidarymą estrogeno receptorių neigiamo krūties vėžio modeliuose.

Kitame tyrime buvo stebimos moterys, kurios vartojo chemoterapinį vaistą tamoksifeną nuo krūties vėžio, tačiau nematė jokio pagerėjimo. Pridėję melatonino prie savo gydymo režimo, mokslininkai nustatė, kad navikai „kukliai“ susitraukė daugiau nei 28 procentams moterų.

Tyrimai taip pat rodo, kad vyrų, sergančių prostatos vėžiu, melatonino kiekis yra mažesnis nei vyrų, neturinčių šios ligos.

Vienas tyrimas paskelbtas Onkologijos ataskaitos siekiama patikrinti, ar melatoninas gali moduliuoti nuo androgenų priklausomų prostatos vėžio ląstelių augimą. Rezultatai parodė, kad tai gali žymiai slopinti prostatos vėžio ląstelių dauginimąsi.

Kartu šie tyrimai ir kiti rodo didžiulį melatonino pažadą kaip galimą natūralų vėžio gydymą. Tačiau jei sergate vėžiu, prieš pradėdami vartoti bet kokius papildus / be recepto, visada turėtumėte pasikalbėti su savo gydytoju.

3. Sumažina neigiamų menopauzės simptomus

Įrodyta, kad melatonino papildai pagerina miego problemas, patirtas menopauzės metu. Tiriant 42–62 metų moteris perimenopauzę ir menopauzę, per šešis mėnesius nuo kasdienio papildymo dauguma moterų pranešė apie bendrą nuotaikos pagerėjimą ir reikšmingą depresijos sušvelninimą.

Šio tyrimo išvados rodo, kad papildai perimenopauzės ir menopauzės moterims gali pasveikti hipofizės ir skydliaukės funkcijos, labiau nukreiptos į jaunatvišką reguliavimo modelį. Tai puiki žinia, nes rodo, kad šis hormonas gali padėti sumažinti įprastus neigiamus perimenopauzės ir menopauzės simptomus, pavyzdžiui, miego sutrikimus.

4. Širdies ligų pagalbininkas

Daugybė tyrimų rodo, kad melatoninas turi širdį apsaugančių savybių. Tyrimai rodo, kad kalbant apie širdies ir kraujagyslių sveikatą, jis turi tam tikrą priešuždegiminį ir antioksidacinį poveikį.

Tai taip pat gali padėti sumažinti kraujospūdį ir cholesterolio kiekį. Atrodo, kad kardioprotekcines savybes lemia „tiesioginė laisvųjų radikalų valymo veikla“, rodo tyrimai.

Melatonino dozė - Dr. Ax

5. Fibromialgija ir lėtinis skausmo malšinimas

Fibromialgijos simptomai yra ilgalaikis ir išplitęs raumenų ir jungiamųjų audinių skausmas be jokios konkrečios priežasties.

Atsitiktinių imčių, placebu kontroliuojamas tyrimas, kuriame dalyvavo 101 pacientas, sergantis fibromialgijos sindromu, įvertino melatonino veiksmingumą mažinant simptomus. Tyrimo metu nustatyta, kad pacientams pastebimai sumažėjo fibromialgijos simptomai, kai jie buvo papildyti atskirai arba kartu su antidepresantu fluoksetinu (Prozac).

Grupei, kuri vartojo tik melatoniną, buvo skiriama penkių miligramų dienos dozė, o kitai – trys miligramai ir 2 miligramai antidepresanto.

Kiti tyrimai rodo, kad melatoninas gali padėti nuo kitų lėtinių skausmingų būklių, tokių kaip migreniniai galvos skausmai. 2019 m. Sistemingoje apžvalgoje nustatyta, kad daugelyje tyrimų melatoninas žymiai sumažino galvos skausmo dažnį (priepuolio dažnį arba galvos skausmo dienų skaičių), trukmę ir intensyvumą.

Galvos skausmo dažnis sumažėjo 33 proc. Iki 83 proc., Vidutiniškai 51 proc. Suaugusiųjų, dalyvavusių peržiūrėtuose tyrimuose, galvos skausmo trukmė sumažėjo nuo 32 iki 56 procentų (vidutiniškai 46 proc.), O galvos skausmo intensyvumas – nuo 33 iki 78 proc.

6. Imuninės sistemos stiprintuvas

Tyrimai rodo, kad melatoninas turi stiprų antioksidacinį poveikį ir gali padėti sustiprinti imuninę sistemą. 2013 m. Mokslinė apžvalga melatoniną pavadino „imuniniu buferiu“, nes atrodo, kad jis veikia kaip stimuliatorius esant imunosupresinei būsenai, be to, jis taip pat elgiasi kaip priešuždegiminis junginys, kai sustiprėja imuninis atsakas, kaip ūmaus uždegimo atveju.

7. Palengvina „Jet Lag“

Papildymas melatoninu gali padėti „atstatyti“ jūsų miego ir pabudimo ciklą, kai patiriate baimę.

Mokslinė daugelio bandymų ir tyrimų, susijusių su melatoninu ir jet lag gydymu, apžvalga rado įrodymų, kad melatoninas yra „nepaprastai veiksmingas siekiant užkirsti kelią ar sumažinti …

Parašykite komentarą