Linolo rūgšties nauda, ​​naudojimas, maistas, rizika ir šalutinis poveikis

Linolo rūgštis - Dr. Ax

Galbūt girdėjote, kad vartojate per daug omega-6 riebalų rūgštys gali sukelti sveikatos problemų, tokių kaip uždegimas ir širdies bei kraujagyslių ligos, tačiau ar žinote, kad omega-6, kaip ir linolo rūgštis, iš tikrųjų yra būtinos maistinės medžiagos, reikia kad žmonės galėtų vartoti tinkamą smegenų funkciją, medžiagų apykaitą ir vystymąsi?

Deja, vakarietiškose visuomenėse vidutinis omega-6 riebalų rūgščių suvartojimas gerokai viršija mitybos poreikius. Taigi, užuot sutelkę dėmesį į šių polinesočiųjų riebalų rūgščių naudą, dažniausiai girdime apie jų uždegimą skatinančias savybes, kai valgome jų per daug. Tačiau valgydami organinius, ne GMO turinčius linolo rūgšties šaltinius, galite sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką, pagerinti smegenų sveikatą ir netgi pagerinti reprodukcinę sveikatą.

Linolo rūgštis, sudaranti maždaug 90 procentų su maistu suvartojamų omega-6 riebalų rūgščių, vaidina svarbų vaidmenį daugelyje biocheminių procesų. Tačiau svarbu sužinoti apie geriausius maisto šaltinius ir tiksliai, kiek šių riebalų turėtumėte vartoti reguliariai.

Kas yra linolo rūgštis?

Linolo rūgštis yra polinesočioji nepakeičiama riebalų rūgštis kad daugiausia yra augaliniuose aliejuose. Jis žinomas kaip pirminė riebalų rūgštis iš omega-6 serijos ir yra būtina žmogaus mitybai, nes žmogaus organizmas negali jos sintetinti.

Moksliniu požiūriu linolo rūgštis yra maistinė medžiaga iš karbonilo funkcinės grupės, turinti du dvigubus ryšius devintajame ir dvyliktajame anglies junginyje. Kodėl linolo rūgštis yra būtina? Kadangi žmonės negali jungti dvigubo ryšio už devintosios riebalų rūgšties anglies, todėl jis negali būti natūraliai sintetinamas ir turi būti vartojamas.

Kaip ir visas riebalų rūgštis, linolo rūgštį organizmas naudoja kaip energijos šaltinį. Tai yra fiziologinių reguliatorių, vadinamų eikozanoidais, sintezės substratas, įskaitant prostaglandinus, prostaciklinus, tromboksanus ir leukotrienus. Tai yra „vietiniai hormonai“, kurie yra daugelio biocheminių procesų, tokių kaip kraujospūdžio reguliavimas, lipidų kiekis kraujyje, imuninė funkcija, kraujo krešėjimas, uždegimas ir reprodukcija. (1)

Linolo rūgštis taip pat yra svarbus ląstelių membranų struktūrinis komponentas ir daro įtaką ląstelių membranų savybėms, tokioms kaip takumas, lankstumas ir pralaidumas. (2)

Nors omega-6 maisto vartojimas gali būti naudingas mūsų sveikatai dėl daugelio priežasčių, tačiau perteklinis šių riebalų rūgščių vartojimas gali būti problemiškas. Štai kodėl svarbu suvartoti tinkamą omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių pusiausvyrą santykiu 1: 1 iki 2: 1. Vartojant linolo rūgštį galima desatratinti į kitus omega-6, pvz., Arachidono rūgštį, kuri vėliau virsta junginiais, vadinamais eikozanoidais. Šie junginiai yra svarbūs normaliai medžiagų apykaitos funkcijai mūsų ląstelėse ir audiniuose, tačiau kai jų gaminasi per daug, jie gali prisidėti prie daugelio lėtinių ligų. Būtent todėl turime būti atsargūs vartodami omega-6 riebalų rūgštis. (3)

Linolo rūgštis ir CLA, palyginti su oleino rūgštimi

Linolo rūgštis: Linolo rūgštis yra polinesočioji omega-6 riebalų rūgštis. Tai tarnauja kaip vietinių hormonų, tokių kaip prostaglandinai, kurie yra atsakingi už daugelį biocheminių procesų, sintezės substratas. Valgyti maistą, kuriame yra daug linolo rūgšties, tačiau išlaikyti tinkamą pusiausvyrą su omega-3 maisto produktai, gali padėti pagerinti širdies ir kraujagyslių sveikatą, smegenų funkciją, imunitetą, odos sveikatą ir kaulų stiprumą. Šios rūgšties yra augaliniuose aliejuose, pavyzdžiui, saulėgrąžų ir dygminų aliejuose.

Lengva suvartoti per daug linolo rūgšties, nes šie aliejai paprastai naudojami perdirbtų maisto produktų, kurie Vakarų visuomenėse valgomi per dažnai. Tačiau kai linolo rūgštis ir kitos omega-6 yra vartojamos kartu su omega-3 riebalų rūgštimis, šie maisto produktai turi naudos sveikatai.

CLA: CLA arba konjuguota linolo rūgštis, reiškia konjuguotų oktadekadieno rūgšties izomerų grupę, gaunamą iš linolo rūgšties. Atrajotojų virškinamojo trakto mikrobai (panašūs į žole šeriama jautiena ir ėriena) konvertuoti linolo rūgštį į CLA per procesą, vadinamą biohidrinimu. CLA yra struktūriškai panašus į linolo rūgštį, o vienintelis skirtumas yra jų dviejų dvigubų ryšių vieta.

CLA nauda apima gebėjimą padėti numesti svorio, pagerinti imuninę funkciją, reguliuoti cukraus kiekį kraujyje, stiprinti širdies ir kraujagyslių sveikatą bei skatinti tinkamą augimą ir vystymąsi.

CLA natūraliai randama maisto produktuose, pavyzdžiui, žolėmis šeriamoje mėsoje ir pieno produktuose. CLA, esanti komerciniuose produktuose, yra pagaminta iš linolo rūgšties, esančios augaliniuose aliejuose, kuriuose yra šarminės sąlygos. Geriausias būdas vartoti CLA yra į savo racioną įtraukti ekologiškų, žolėmis šeriamų mėsos ir pieno produktų. (4)

Oleino rūgštis: Oleino rūgštis yra mononesočiųjų omega-9 riebalų rūgštis, kuri nelaikoma „būtina“, nes ją gamina žmogaus kūnas. Yra daug omega-9 nauda, todėl maisto produktų, kuriuose yra oleino rūgšties, vartojimas gali padėti sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką, padidinti energijos lygį ir sustiprinti smegenų veiklą.

Oleino rūgšties yra augaliniuose ir gyvūniniuose riebaluose, o alyvuogių aliejus yra labiausiai paplitęs omega-9 šaltinis. Kai kurie kiti oleino rūgšties maisto šaltiniai yra lazdyno riešutai, makadamijos riešutai ir saulėgrąžų aliejus.

Linolo rūgštis ir CLA, palyginti su oleino rūgštimi - Dr. Ax

Maistas ir aliejai

Linolo rūgštis yra daugiausiai vartojama polinesočiųjų riebalų rūgštis, randama žmogaus racione. JAV paprastai suvartojama apie 6 procentai energijos. Šiuo metu sojos pupelių aliejus sudaro apie 45 procentus maistinės linolo rūgšties standartinė amerikietiška dieta.

Įdomu, kokiuose maisto produktuose yra daug linolo rūgšties? Pasak Oregono valstijos universiteto Linuso Paulingo instituto ir Jungtinių Valstijų žemės ūkio departamento žemės ūkio tyrimų tarnybos, bendras linolo rūgšties maisto produktų ir aliejų suskirstymas, o daug gramų yra 0, 0 gramų.

  1. Dygminų aliejus: 10 gramų 1 šaukšte
  2. Saulėgrąžų sėklos: 9,7 gramo per 1 unciją
  3. Pušų riešutai: 9,4 gramo per 1 unciją
  4. Sojų aliejus: 8,9 gramo 1 šaukšte
  5. Saulėgrąžų aliejus: 8,9 gramo 1 šaukšte
  6. Kukurūzų aliejus: 7,3 gramo 1 šaukšte
  7. Pekano riešutai: 6,4 gramo per 1 unciją
  8. Sezamo aliejus: 5,6 gramo 1 šaukšte
  9. Braziliški riešutai: 5,8 gramai per 1 unciją

Mėsa – įskaitant jautieną, avieną ir vištieną -, pienas, sūris ir kiaušiniai taip pat yra geri linolo rūgšties šaltiniai, tačiau jų kiekis priklauso nuo gyvūnų gyvenimo būdo ir mitybos. Produktai, gauti iš žolėmis šeriamų gyvūnų, turi didesnį linolo rūgšties kiekį.

Naudojimas ir nauda

  1. Gali sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką
  2. Skatina sveiką smegenų funkciją
  3. Palaiko odos ir plaukų sveikatą
  4. Pagerina reprodukcinę sveikatą
  5. Sustiprina imuninę funkciją
  6. Apsaugo kaulų tankį

1. Gali sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Tyrimai rodo, kad vartojant linolo rūgštį gali sumažėti MTL cholesterolio kiekis, pagerėti kraujospūdis ir sumažėti bendra širdies ir kraujagyslių ligų rizika.

2009 m. Amerikos širdies asociacija paskelbė patariamąjį patarimą, kad mažiausiai nuo 5 iki 10 procentų energijos iš omega-6 riebalų rūgščių, visų pirma linolo rūgšties, sumažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką ir padarė išvadą, kad sumažinus suvartojimo lygį, rizika greičiausiai padidės. Mokslininkai teigė, kad tai tiesa, kai yra tinkama omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių pusiausvyra santykiu 1: 1. (5)

2014 m. Minesotos universiteto visuomenės sveikatos mokyklos mokslininkai atliko kohortos tyrimų, kuriuose dalyvavo daugiau nei 310 000 tiriamųjų, analizę. Jie ištyrė tyrimus ir nustatė, kad aukščiausios kategorijos dietinė linolo rūgštis atitinka 15 proc. Mažesnę riziką koronarinės širdies ligos palyginti su žemiausia kategorija. 5 procentų energijos iš sočiųjų riebalų rūgščių pakeitimas linolo rūgštimi buvo susijęs su koronarinės širdies ligos įvykių sumažėjimu 9 procentais ir 13 procentų mažesne mirties nuo koronarinės ligos rizika. (6)

Turėčiau pažymėti, kad buvo atlikta tyrimų, rodančių, kad linolo rūgštis nesumažina širdies ligų vystymosi, todėl galutinės išvados apie linolo rūgšties naudą širdies ir kraujagyslių sveikatai šiuo metu neįmanoma. Tačiau iki šiol atlikti tyrimai buvo daug žadantys.

2. Skatina sveiką smegenų funkciją

Yra reikšmingų įrodymų, kad linolo rūgštis vaidina lemiamą vaidmenį mūsų ląstelių membranose, o tai veikia sveiką smegenų funkciją. Tyrėjai nustatė, kad po smegenų sužalojimo padidėja smegenų neesterifikuotos linolo rūgšties koncentracija, o tai rodo, kad linolo rūgštis ar jos metabolitai gali būti susiję su natūraliu atsaku į smegenų sužalojimus. Tyrimai su gyvūnais rodo, kad ši rūgštis gali būti susijusi su neurotransmisija ir dalyvauja reaguojant į išeminį smegenų pažeidimą, pvz., insultas. (7)

Tyrimai taip pat rodo, kad nuotaikos sutrikimai koreliuoja su labai maža linolo rūgšties koncentracija. Vieno tyrimo metu nustatyta, kad depresija sergančių ar bipolinių savižudybių asmenų smegenų sprendimų priėmimo srityje buvo šiek tiek sumažėjęs linolo rūgšties kiekis, o trombocituose, kuriuose bandyta nusižudyti, buvo labai maža šios rūgšties koncentracija. (8)

3. Palaiko odos ir plaukų sveikatą

Linolo rūgšties trūkumas gali sukelti odos šerpetojimą ir niežėjimą, kas buvo įrodyta tyrimų su gyvūnais metu. Linolo rūgštis atlieka tiesioginį vaidmenį palaikant odos pralaidumą vandeniui ir taip pagerina odos drėkinimą. Tai taip pat padeda moduliuoti odos žaizdų uždarymą, taip pat sumažina odos uždegimą ir spuogus. Be to, pagrindinis linolo rūgšties metabolitas pasižymi antiproliferacinėmis savybėmis, o tai reiškia, kad jis gali padėti užkirsti kelią piktybinių ląstelių plitimui į aplinkinius audinius. (9)

Tyrimai taip pat rodo, kad naudojant daug linolo rūgšties turinčių aliejų, tokių kaip dygminai ir argano aliejus, jūsų plaukai gali padėti skatinti plaukų augimą ir gali būti naudojami kaip natūralus plaukų slinkimo gydymas. Linolo rūgštis yra arachidono rūgšties, omega-6 riebalų rūgšties, pirmtakas, skatinantis kelių veiksnių, atsakingų už plaukų augimą, išraišką. (10)

4. Pagerina reprodukcinę sveikatą

Sutrikusi reprodukcinė sveikata yra linolo rūgšties trūkumo simptomas. Kadangi linolo rūgštyje yra būtini visų ląstelių membranų komponentai, ji gali paveikti reprodukcijos procesus ir pakeisti prostaglandinų gamybą. Be to, reprodukcinei sistemai reikalingas didelis polinesočiųjų riebalų rūgščių kiekis, kad plazmos membranos gautų apvaisinimo metu būtiną takumą. (11)

Tyrimas su gyvūnais paskelbtas Išplėstinis farmacijos biuletenis nustatė, kad papildai vartojant linolo rūgštį skatino estrogeninį aktyvumą ir pagerino žiurkių patelių, pašalinus kiaušides, reprodukcinę savybę. Tyrėjai padarė išvadą, kad šie rezultatai rodo galimą rūgšties naudą gydant menopauzę ir menopauzės simptomai, įskaitant karščio bangos, makšties atrofiją, sumažėjusią širdies ir kraujagyslių sveikatą bei osteoporozės vystymąsi. (12)

5. Sustiprina imuninę funkciją

Polinesoieji riebalai tiek omega-6, tiek omega-3 šeimose yra naudingi sergant autoimuniniais-uždegiminiais sutrikimais. Grinvičo universitete, Medway chemijos ir gyvybės mokslų mokykloje, JK atlikti tyrimai parodė, kad omega-6 riebalų rūgštys padeda užkirsti kelią arba sumažinti sunkumą autoimuninė liga stiprinant imuninę funkciją ir reguliuojant ląstelių imunines reakcijas. (13)

Tačiau tai tiesa tik tada, kai valgote sveiką omega-3 ir omega-6 pusiausvyrą. Valgant per didelį kiekį omega-6 maisto produktų, pavyzdžiui, produktus, pagamintus iš augalinių aliejų, tai sukelia uždegimą skatinantį atsaką.

6. Apsaugo kaulų tankį

Žmonių tyrimai patvirtina didesnį polinesočiųjų riebalų rūgščių, įskaitant omega-3 ir omega-6, suvartojimą …

Parašykite komentarą