Ar „Paleo“ dieta yra sveika, ar apgaulė? – Valgymo psichologija

Čia, Valgymo psichologijos institute, mes nepatvirtiname ir nereklamuojame jokios konkrečios dietos ar mitybinio gyvenimo būdo. Mes labai skatiname kiekvieną žmogų atvirai tyrinėti įvairiausias jiems prieinamas mitybos strategijas ir mitybos strategijas. Mitybą vertiname kaip nuolat besikeičiančią kelionę. Mes tikime, kad sveiki santykiai su maistu ir gerai veikianti medžiagų apykaita yra įmanoma, kai kiekvienas galime būti atviri tam, kas labiausiai tinka mums patiems ir kitiems. Mes tikime, kad bet kurioje dietoje, kuri buvo sukurta rūpinantis žmonėmis ir planeta, yra išminties grynuolis.

Kasmet naujos (ir senos) mitybos teorijos atsiduria mitybos dėmesio centre, kiekvienai iš jų vadovauja pamaldūs tyrinėtojai ir siūlo patogias ir kruopščias kulinarines knygas, pagalbos forumus, palaikymo grupes ir gyvenimo pokyčius. Per pastaruosius kelerius metus ypač vienas žengė į priekį, nepaisant ginčų ir stipraus kitų genčių pasipriešinimo. Nors tai buvo gana ilgą laiką, paskutinį kartą ją į madą sugrąžino Loren Cordain’s „Paleo“ mityba. Trumpai tariant „paleolitas“, valgymas „paleo“ yra visiškai kitas būdas žiūrėti į maistą, mitybą ir šiuolaikinį žmogaus gyvenimą, daugiausia dėmesio skiriant mūsų protėvių medžiotojų-rinkėjų evoliucinei sveikatai. Taigi, nors kalbama apie valgymą kaip mūsų senovės protėviai, jis vis tiek panašus į šaunų naują vaiką mokykloje.

Labiausiai dominuojantis šio mitybos metodo bruožas yra rekomenduojamas pagrindinių neolito amžiaus (kuris prasidėjo maždaug prieš 10 000 metų) žemės ūkio įtakos pašalinimas, visų pirma: pieno produktai, grūdai, ankštiniai ir ankštiniai augalai, ir perdirbtų cukrų. Tačiau jei užsiprenumeruojate pirmykštis prieš tiesiai paleo mityba, todėl įtrauksite ekologiškų ir (arba) žalių pieno produktų. Priešingu atveju šie „žemės ūkio maisto produktai“ lieka draudžiami dėl jų aukštasis lektinas ir fitatų kiekis, kurie, kaip įrodyta, neigiamai veikia žarnyno ir smegenų sveikatą, virškinimą, odą, absorbciją, elgesį, nutekėjusią žarną, uždegimą ir daugelį kitų problemų. Vietoj to paleo šalininkai raginami vartoti pilnavertį maistą, kuris skatina tinkamą žmogaus kūno augimą ir vystymąsi: mėsa, žuvis, kiaušiniai, daržovės, gumbai, vaisiai, riešutai, sėklos ir kokybiški riebalai, tokie kaip kokosas, taukai, avokadai ir alyvuogių aliejus (ir sviestas, ghee, grietinėlė ir kt.)

Paleo dietos tikslas yra sugrąžinti žmogaus kūną į idealią sveikatos ir gerovės būklę. Tai lengviau pasiekti be chemikalų, toksinų ir konservantų, kurie šiandien dažnai vartojami padirbtuose „maisto produktuose“, kurie sėdi perdirbti ir supakuoti maisto prekių parduotuvių lentynose ir neturėjo vietos mūsų mitybos praeityje. Šiandien yra daug, daugybė žmonių, patyrę milžiniškų rezultatų išlaikydami paleo ar pirminę dietą, ir atskleidžiama vis daugiau mokslo, kuris pateisina ar nušviečia, kodėl tai gali būti geriausias ir sveikiausias būdas žmonėms valgyti.

Ar „Paleo“ mityba yra sveika, ar tai apgaulė?

Čia, Valgymo psichologijos institute, mes nepropaguojame ir nesutinkame su vienu valgymo stiliumi. Mes pastebime, kad kiekvienam straipsniui, profesionalui ar studijai, iš vienos pusės, bus tiek pat, kiek su kita aistra, paremta kita pusė. Taigi ką daro vienas? Kaip sužinoti, ar vystotės mitybos požiūriu? Mes primygtinai raginame savo gentį mokytis savo bio-individualumo. Nes tiesa dažnai yra ta, kad kiekvienas žmogus turi unikalų planą, kaip geriausiai veikia jo kūnas – tai yra genetikos, emocijų istorijos ir psichologijos mišinys arba tai, ką mes vadiname Proto kūno mityba. Mes palaikome kiekvieną asmenį mokytis tiek informacijos ar mitybos žinių, kiek jie nori, ir atidžiai išklausyti patikimiausio mitybos specialisto kambarį: mitybos specialistas!

Mus labiau domina santykiai, kuriuos puoselėjate su savo kūnu įvairiais lygmenimis, nei vien mityba. Tai yra mūsų širdis Valgymo psichologijos trenerio atestatas, kur mes siūlome mokymus augančiose proto kūno mitybos ir Dinaminė valgymo psichologija. Taigi, kai reikia išbandyti blyškią dietą, reikia atsakyti tik į svarbiausią klausimą: ar paleo tau tinka?

Čia yra 5 taškai, į kuriuos reikia atsižvelgti jei norite sužinoti apie „Paleo-Primal“ entuziasto mitybos pasaulėžiūrą:

1. Kaip sekasi mąstyti?

Tyrimai parodė, kad grūdų pašalinimas gali sukurti aiškesnį mąstymo procesą daugeliui žmonių (imkime, pavyzdžiui, dr. David Perlmutter darbą). Čia jums gali būti naudinga eksperimentuoti su pašalinimu. Tarp paleo minios buvo įprasti liudijimai apie tai, kad energija gali sumažėti, kai jie pirmą kartą pašalinami, tačiau netrukus po to, kai kūnas tarsi prisitaiko, o po kelių savaičių pranešama apie aiškumo ir aiškaus mąstymo jausmą, tarsi pakilo rūkas. Tačiau kai kurie pastebi, kad po tiek mėnesių jie pradeda svajoti apie ryžius ar kukurūzų tortilijas ar duoną. Atsižvelgdami į savo energiją, paveldą ir savo kūną, iš tikrųjų galite geriau pagalvoti, kai į savo lėkštę įtrauksite grūdų pagrindu pagamintų angliavandenių. Galbūt jūsų problema yra glitimas, be kitų galimybių, ir ne visų grūdų po visko.

2. Ar angliavandeniai yra velnias?

Nors ankstesni 70-ųjų dešimtmetyje vėl pasirodę paleo receptai buvo labai griežti vartojant liesą baltymą ir labai ribojant angliavandenius, šiuolaikiniai paleo guru supranta, kad angliavandeniai nėra iš esmės blogi. Įtraukus tinkamus angliavandenius, augimas buvo nemažas. Iš pradžių bulvės ir vaisiai iš sąrašo dažnai buvo išbraukti – jie vėl grįžo į malonę tų, kurie jaučiasi geriausiai juos įtraukdami. Daugelis supainiojo mažai angliavandenių turintį maistą kaip „Paleo“ dietos sinonimą, tačiau tiesa yra ta, kad nors žmogus gali valgyti mažai angliavandenių ir sutelkti dėmesį į baltymus ir riebalus, kitiems daug geriau sekasi, kai pilvo srityje yra didesnis angliavandenių kiekis nei vien gyvulinių baltymų krūvos. . „Paleo“ nėra tinkamas visiems. Laimei, yra vietos visiems. Pavyzdžiui, jei palygintumėte masajų mitybą Afrikoje ir kitaviečių iš Papua Naujosios Gvinėjos (arba kitas mitybas, tradicines Polinezijai), jų maistinių medžiagų santykis pasirodys labai priešingas. Vis dėlto jie abu išgyvena stulbinančią ir tvirtą sveikatą. Taigi, kas iš tikrųjų vyksta? Gal mums tiesiog reikia naujo metabolizmo apibrėžimo.

3. Klausymas yra senovės įgūdis

Sveikas proto ir kūno santykis yra toks pat svarbus, kaip ir sveikas kūnas, jei ne daugiau. Būdamas suderintas su savo kūnu, tai yra viena seniausių ir naudingiausių praktikų, kurias mes leidome nuklysti. Dinamiškos valgymo psichologijos praktika yra gilus įėjimo taškas norint iš tikrųjų sužinoti, kas slypi labiausiai pavargusiuose maisto produktuose, nes iš tikrųjų tai ne visada susiję su maistu. Jei galų gale nesusiję su tuo, ką mes renkamės valgyti, kaip „Paleo“ mityba ar veganų mityba mums iš viso gali padėti? Aukščiausios kokybės maisto produktų pasirinkimas gali turėti milžinišką poveikį jūsų kūnui, viduje ir išorėje.

Devyniasdešimt dienų paleo taku naujokams dažnai lemia aiškesnį minties procesą, padidėjusį energijos lygį, reguliarų tuštinimąsi, švaresnę odą, pilvo pūtimą ir skausmingų raumenų bei sąnarių išnykimą. Bet ką daryti, jei pasineri ir viskas vyksta atvirkščiai? Jaučiatės blogiau, bėgate žemyn, o jūsų virškinimas perduodamas per skambutį …? Raktas iš tikrųjų „įsiklausyti į savo kūną“ nereiškia, kad mes intelektualiai analizuojame savo laiką ar energiją po šonine užkrėstos pusryčių lėkštės arba laikomės kieno nors (dietos guru, profesoriaus, autoriaus, tyrimo ar uošvės) nuomonės kaip Evangelijos , ypač kalbant apie tai, ką valgome. Vietoj to esame kviečiami atkreipti dėmesį į tai, kas kūnas sako. Kaip mes jaučiamės fiziškai, yra tik vienas laiptelis ant kopėčių, o kaip yra su mintimis ir jausmais, kurie kyla viduje? Nors logiškai galime galvoti apie bet ką, kūnas retai meluoja. Taigi, kyla klausimas: kokiomis durų angomis pasirinkome neiti nes ignoruojame raginimą peržengti slenkstį savo gyvenime? Tai yra asmeninė evoliucija. Beje, tai yra ta pati pagrindinė puiki medžiaga, į kurią neriame savo premjeros internetinėje programoje, skirtoje visuomenei – Pakeiskite savo santykius su maistu.

4. Kokybė yra karalius

Mūsų protėvių medžiotojų ir rinkėjų laikais buvo tikro maisto. Jūs medžiojote ir ieškojote maisto, o kampe nebuvo nei mėsainių, nei kavinių. Tai reiškia, kad mūsų protėviai turėjo tik vieną maisto kokybę: natūralų. Štai kodėl paleo dietoje labai pabrėžiama aukščiausios kokybės maisto produktų, kuriuos galite sau leisti, vartojimas, įskaitant mėsą ir žuvį. Kai svarstote apie gyvūninių baltymų šaltinį, svarbu žinoti, iš kur gaunamas jūsų maistas. Įprastai ūkiuose auginamiems gyvūnams (įprasta jo šalyje) švirkščiami įvairūs augimo hormonai, jie gydomi vaistais ir antibiotikais, apsiriboja žiauriais būstais ir patys yra maitinami mityba, kurios negalima valgyti nė vienai karvei (ar vištienai, ar kiaulei). viskas, kad būtų užtikrinta apkūni figūra ir greitesnė skerdimo data. Daugelis paleo lauko lyderių pabrėžia bent jau žolėmis šeriamos mėsos ar ekologiškos produkcijos svarbą. Jei jums atrodo, kad „paleo“ kainos etiketę yra šiek tiek sunku nuryti, įsitraukimas į savo vietos maisto grandinę visada yra geresnis sprogimas. Patikrinkite mėsos dalijimosi galimybes savo ūkininko turguje arba eikite su draugu pirkti iš vietinio ūkininko. Yra kažkas labai svarbaus metabolinė kokybės jėga kalbant apie mūsų sveikatą – rinkitės protingai ir atlikite tyrimus! Tai gali pakeisti.

5. Santykių galia

Kai kuriems žmonėms mityba gali būti aistringesnė už žmonių santykius. Gyvenime yra kažkas, kas patvirtina priklausymą ir jausmą suprasti. Žmonėms, manantiems, kad jų mityba yra ne tik mityba – tai tampa sinonimu tam, kas jie yra, tai yra religinė praktika ir kasdienis tapatumas. Tokiais atvejais dažnai atrodo, kad tik kiti taip valgantys žmonės juos „gauna“, ir niekas kitas nesupranta. Čia IPE, mes suprantame, kad rasti geriausią dietą gali būti tikraikeičiasi patirtis. Tai gali išspręsti įvairias problemas, kurios iš anksto paėmė tiek daug energijos. Tačiau atsiradus šiai naujai atrastai aistrai gyvenimui kyla klausimas, ar valgome norėdami pasisotinti, ar ne valgome aukštesniam tikslui?

Galų gale, nors paleo mityba gali būti svarbiausias atsakymas vienam žmogui, kitam tai gali pasirodyti apgaulė. Tai tikrai priklauso nuo jūsų, Valgytojas, išgirsti kūno kvietimą, išklausyti ir atitinkamai imtis veiksmų.

Atminkite, kad kūnas niekada nemeluoja.

Šilti linkėjimai,

Valgymo psichologijos institutas

© Valgymo psichologijos institutas, Visos teisės saugomos, 2014 m
[su_sdd_bundle_offer_button_img]
[su_dep_blog_optin][/su_dep_blog_optin]

PS Jei dar neturėjote progos peržiūrėti mūsų NEMOKAMOS informacijos supakuotų vaizdo įrašų serijas Dinaminis valgymo psichologijos proveržis – galite užsiregistruoti ČIA. Tai puikus būdas geriau suvokti darbą, kurį atliekame čia, Valgymo psichologijos institute. Jei jus įkvėpė šis darbas ir norite sužinoti, kaip galite tapti sertifikuotu Valgymo psichologijos treneris, prašau eik ČIA sužinoti daugiau. Ir jei jus domina darbas su asmeniniais santykiais su maistu, peržiūrėkite mūsų 8 savaičių proveržio programą, skirtą visuomenei – …

Parašykite komentarą